Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

Traveller

Medlem
1. Ingen sleepfunktion på tv´n
2. Lågt vattentryck i duschen (ofta England)
3. Dålig frukostbuffe
4. Granne som i rummet intill umparbumpar
5. Att höra genom dörren hur folk går i korridoren
6. Långsam utcheckning
7. Om personalen i receptionen inte talar Engelska
8. Att få ett twin rum istället för en twinbed
9. Internet med bara uppkoppling för "one device"
 

Kastrup

Medlem
  • Wifi där det är jobbigare att ansluta än skriva in en kod som står tydligt någonstans i rummet.
  • Bäddat så man inte kan röra sig.
  • Att rummet inte är färdigt när man kommer till hotellet
  • Nyckeln funkar inte så man måste ner till receptionen igen.
 

Jockezona

Medlem
* Mest irriterande är wifi som kostar pengar på 4 och 5-stjärniga hotell.
* När hotellet har 2 hissar och en är "out of order", resulterar i extrema väntetider.
* Grannar som lever loppan på sina rum utan någon som helst hänsyn till andra.
 

Voyageur

Medlem
Oftast att det krånglar vid incheckning eller drar ut på tiden av oförklarliga anledningar. Ibland råkar man också ut för personal som gööööör aaaaaltiiiing såååå låååångsaaamt och tyvärr glömmer bort sig i allting. Kan bli lite irriterande efter att ha rest i 12-15h och man bara vill komma åt rummet. Nummer två får helt klart vara betald wifi på 4* och 5* hotell!
 

mash

Medlem
När dom har slarvat bort nyckeln till bagageförvaringsrummet där min väska ligger, två timmar innan mitt flyg ska gå. Som tur är får dom tag på personen som åkt hem ned nyckeln i sin ficka, han fick skynda sig tillbaka och sen blev det racer-taxi genom Riyadh och precis komma med flyget.
 

fly4fun

Medlem
* WiFi med krånlig inloggning
* WiFi som bara fungerar på en enhet
* WiFi som är långsamt
* WiFi kopplar ner hela tiden
* WiFi som kostar pengar, är krångligt logga in på, fungerar bara på en enhet, är långsamt och loggar ut hela tiden.

Tar man betalt för skiten så ska det för fasiken fungera!
 

Brandten

Medlem
Stör mig aldrig på någonting på något hotell förutom just wifi som gör mig vansinnig om det inte funkar! Tyvärr här i Sydafrika är det just alla problem som fly4fun skriver...
 

Pho

Medlem
Eller när det är dålig täckning på wi-fi inne på rummet... Vet inte hur många gånger det inte funkat vid skrivbord och säng, men väl på dass och i hallen!
 

Ziplock

Medlem
När man checkar in på rummet finns inget toapapper, så man måste ringa på room service. På fem sekunder kommer någon med toapapper och vill ha dricks. Hände flera gånger i Egypten.
 
Toppen