Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

jerixon

Medlem
Starkt ljus från elektronik
Inga vägguttag vid sängen
Smuts i badrummet
Dålig luftkonditionering....
Ja det finns ju ganksa många saker, men oftast är jag inte superpetig :D
 

Nemo

Medlem
* WiFi med krånlig inloggning
* WiFi som bara fungerar på en enhet
* WiFi som är långsamt
* WiFi kopplar ner hela tiden
* WiFi som kostar pengar, är krångligt logga in på, fungerar bara på en enhet, är långsamt och loggar ut hela tiden.
Tar man betalt för skiten så ska det för fasiken fungera!
Jag kan bara hålla med. Och du ska fortsätta klaga hos hotellen. Men fram tills dess att det är fixat (vilket inte kommer att ske) rekommenderar jag att ta med en reserouter. Oftast har hotellrummet internetuttag, men om det enbart har wifi löser en egen router hälften av dina problem (såsom klarar av flera enheter, loggar inte ut).
http://www.businessclass.se/forum/threads/router-på-resan.4593/
Jag använder själv Apple - Mac - AirPort Express men det finns många andra routers att ta med, exempelvis DIR-505 Mobile Companion | D-Link Sweden Kom ihåg att konfigurera den hemma först, mot den dator/mobil/etc som du tar med dig, så är det bara att plugga in på hotellrummet och surfa enklare.
 

Valley

Medlem
- Heltäckningsmattor i rummet
- Tjock-TV på rummet med fjärrkontroll som har sladd - (Scandic. Snälla vakna! Det är år 2015)
- Okunnig /outbildad personal - har man en bar skall man kunna få en Old Fashioned
- Vägguttag som är placerade långt bort från skrivbord
- Plastglas
- Lampor som måste tändas och släckas vid dörren
- Dålig frukost
 

Voyageur

Medlem
Måste dela med mig av helgens underbara! Checkade in på 5* i Bangkok, check in var döende slött, nycklar fungerade inte till rummet, fick bytt rum, bagaget gick fel och kom aldrig. Hittade mynt i (den städade?!) toastolen, gillade inte alls rummet som var litet, svart och mörkt gotiskt. Gick ned till receptionen för en tredje gång på 30min och beklagade mig vänligt. Tydligen fällde mynten i toasitsen det hela, stackarn visste inte vad hon skulle säga förutom att uppgradera oss. På tal om störningsmoment på hotell alltså......
 

NotRyan

Medlem
När strykjärnet används för att valla skidor så det är helt obrukbart till att stryka skjortor.
Bor du mycket i Norge? :D Jag kommer ihåg en natt jag bodde på Rica Hotel Gardermoen och vaknade kring halvfyratiden på morgonen av att det var lite livat i korridoren. Jag tittade ut och såg ett gäng gutter som stod och vallade skidor. Jag bara skrattade och gick och la mig igen....
 

Malla

Medlem
Några saker utöver det som nämnts:
- Glas in till badrummet så att man inte kan gå upp på natten utan att väcka medföljande när det blir dagsljus i rummet. Gäller även lysknappen som borde sitta på insidan. Nu måste man tända med öppen dörr...
- TV inställd på hög volym vid start. Jag vaknar ofta väldigt tidigt och TVn väcker grannarna. Om jag bor en längre tid går jag in i TVns "hotellläge" och programmerar om den så den startar direkt på SVT1 med låg volym.
- Dåliga dörrkort (hej Rica/ Scandic Älvsjö). Senaste gången bodde jag 8 dagar och fick gå ner och få nytt kort minst en gång varje dag. När jag anlände mitt i natten fick jag åka ner från översta våningen fyra (4!) gånger innan det funkade. Det värsta är den nedlåtande attityden receptionen har; jadu, du kanske aldrig använt dörrkort men du förstår att du ska dra det genom kortläsaren..... Sitter man i baren vid receptionen hör man inte så sällan folk som vill programmera upp korten.
 

Matsson

Medlem
När man inte får vad man betalar för! Enkelt boende för 300:-. kan vara utmärkt charmigt personligt och prisvärt, såväl som 3-4000:- per natt kan ge valuta för pengarna. Däremot har jag svårt för mellanklassen. Ofta dyrt och med en servicenivå som borde varit högre. Detta oavsett vilket land vi besöker.
Enstjärnigt och femstjärnigt verkar vara en bra mix:) Skall testa denna tes i juni med 1 vecka lokalt guesthouse följt av 1 vecka Conrad på Maldiverna. Härligt med kontraster!
 

Dr. Miles

Expert
Eller nästan värre, är när de kanalerna finns, men är dubbade. :eek:
Har hänt mig två gånger i Japan, då hade ett av hotellen skrivit på hemsidan att de hade engelspråkiga tv-kanaler.
Det gäller även åt andra hållet.
NHK (japansk motsvarlighet av SVT) finns i listan men det är NHK World (engelskspråkig kanal)...
 
Toppen