Senaste nytt

Vad gäller angående fast track för medresenär utan status?

Verkar vara väldigt otydligt vad som gäller just när man ska "gästa" personer i fasttrack..
Har aldrig blivit nekad att gästa någon, och har även gästat folk på samma flyg i LHR och även i MUC - i MUC har det även funger när vi flygit med olika bolag SAS / LH

För för första gången på länge flög jag i Go och jag frågade då SAS om de förmåner som EBS har under sommaren vad gäller fasttrack och lounge på ARN innebär att man kan ta med fru och barn som är EBB. Fick då svaret att fasttrack för EBS på sommaren endast gäller medlemmen själv men att man som EBS kan ta med familjemedlemmarna i loungen under sommarperioden. Samma information framgår, om än något luddigt, på hemsidan.

På ARN tog vi hur som helst fasttrack hela familjen (det stod bara "Fasttrack at ARN" på mitt boardingkort) eftersom vanliga kön ringlade sig längre än vad man kunde se, jag menar försöka kan man ju alltid. Tjejen vid fast track i säkerhetskontrollen släppte glatt igenom oss allihopa...

Diamondsupporten mailade tillbaka till mig idag:

Jag har undersökt detta och det är så att Lufthansa ingår inte längre i avtalet för FastTrack på Landvetter.
Jag har tagit detta vidare för att uppdatera informationen på hemsidan och jag beklagar de problem detta medfört.

Bra att de tar reda på vad som faktiskt gäller. Då gäller det bara att lyckas övertyga spärrpersonalen om att man kan ta med sig en gäst in när man flyger SAS.
Kul att de inte längre ingår, eftersom de aldrig har haft fat track på Landvetter även om det har fungerat. Nu har däremot Lufthansa tecknat avtal om fast track på Landvetter. Så sedan en dryg månad, har nu även Lufthansa fast track. Funkar det nu att gästa?
När jag nyttjade fast tracken efter det nya avtalet var alla i sällskapet EBG+ så fick inte chans att prova.

Testade Fasttrack vid resa med Swiss idag som EBG. Inga problem att gästa herr Nilann som är EBS. Skönt att detta fungerar för huvuddelen av mina framtida bokningar är med Lufthansa /Swiss. Bra priser, bättre utbud och Businessclass. Jag har ledsnat på SAS, dyra biljetter, fulla plan och ATR med dålig lastkapacitet, från GOT till CPH. Tråkigt när en resa på 50 minuter, innebär att bagaget inte kommer fram till CPH förrän efter mer än 24 timmar på grund av att inte allt bagage får plats. Nu blir det resor via Frankfurt eller München i stället, och en och annan trevlig Senator lounge.

Hvor smidigt virker Amex forsikringen af forsinket bagage i forhold til reimbursement etc? Jeg har "heldigvis" aldrig haft behov for at skulle bruge den :).

Toppen