Senaste nytt

Vad gäller angående fast track för medresenär utan status?

Detta är pga att loungen inte är en StarAlliancelounge, det är en tredjepartslounge som samtliga lounger i Polen(förutom LOTs egna lounge på WAW). Hade du däremot rest med LOT, Lufthansa, Swiss mfl hade det gått bra att komma in i loungen. Jag var i KRK igår, kom igenom fast track och lounge med en gäst.
Jo, det vet jag, men de har en Star Alliance-symbol utanför vilket verkar missvisande.

Jag försökte lite skämtsamt även med Topbonus Gold men det gick såklart inte.

Hur är det med Fast Track i London LHR?

Jag (Guld) och tjejen (Silver) reser GOT-CPH-LHR-CPH-Got med SAS på samma bokning.
På vägen dit skall vi båda ha Fast Track, men vi (dvs hon) har inte fasttrack på LHR när vi skall hem?
"Staralliance Gold Fast Track" (eller vad det heter) så får man inte ta med en gäst eller?

Har jag förstått rätt? Någon som har erfarenhet om man brukar kunna komma igenom med gäst i London?

Hur är det med Fast Track i London LHR?

Jag (Guld) och tjejen (Silver) reser GOT-CPH-LHR-CPH-Got med SAS på samma bokning.
På vägen dit skall vi båda ha Fast Track, men vi (dvs hon) har inte fasttrack på LHR när vi skall hem?
"Staralliance Gold Fast Track" (eller vad det heter) så får man inte ta med en gäst eller?

Har jag förstått rätt? Någon som har erfarenhet om man brukar kunna komma igenom med gäst i London?
Jag (EBG) har gästat statuslös och EBS flera gånger på LHR.

Edit: Förtydligande inte statuslös OCH EBS samtidigt utan vid olika tillfällen. Har gästat igenom FruBrandten och MiniBrandten på samma bokning på en resa (de var båda EBS).

Jag kunde nyttja fasttrack på Landvetter i sommras och gästa med fru + tre barn när vi flög SAS charter efter att incheckningen hade registrerat mitt EBG på bokningen innan vi fick våra boardingkort, detta var så klart felaktigt då detta inte skall ingå alls när man flyger charter.
Vi klagade dock inte då kön var nästan bort till rulltrappan i den vanliga kön, tur att personen som jobbade i incheckningen inte hade koll på reglerna.

Upplevde just ett intressant scenario på temat gästa statuslös i SAS fasttrack på Kastrup. Jag (EBG) bokade en t&r till Berlin från Kastrup till en statuslös svärmor. Bokade med svärmors EBB-nummer men med mitt betalkort och Email som referens. Biljetten var i SAS Go. Intressant nog var det noterat SAS fasttrack på boardingpass i Kastrup, vilken också utnyttjades medelst självscanning. Någon annan som lyckats "gästa in" någon utan att ens vara med på ett flyg samma dag? Kanske någon feature/service som jag missat. Men högst troligt en "IT feature" från SAS.

Upplevde just ett intressant scenario på temat gästa statuslös i SAS fasttrack på Kastrup. Jag (EBG) bokade en t&r till Berlin från Kastrup till en statuslös svärmor. Bokade med svärmors EBB-nummer men med mitt betalkort och Email som referens. Biljetten var i SAS Go. Intressant nog var det noterat SAS fasttrack på boardingpass i Kastrup, vilken också utnyttjades medelst självscanning. Någon annan som lyckats "gästa in" någon utan att ens vara med på ett flyg samma dag? Kanske någon feature/service som jag missat. Men högst troligt en "IT feature" från SAS.
Känns absolut som en IT feature. Men lyckosam sådan.

Kan flika in att jag bokade en resa till brorsan via mitt konto i appen till Skellefteå förra helgen,men med hans namn etc. Jag har ebg o han är ebb, han fick fadt track på Arlanda också!

Toppen