Senaste nytt

Vad gäller angående fast track för medresenär utan status?

PhNi

Medlem
hallå,

lånar tråden lite om det är okej. Är trots allt inom samma ämne :)

Ska resa från arlanda, T5 med 2 vänner. Har idag Amex platinum och är Sas Guld. Kan man kombinera dessa 2 och gästa in? Att jag gästar in en person på platinum och den andre på gold. (pratar fast track). Nu kanske det inte är världens grej i sig att gå fast track, men, en fredagseftermiddag kan det vara rätt mycket folk.
 

squeezen

Medlem
Idag, på CPH. Flyger LH i biz med frun. Jag går först i fast track och piper, hon kan inte gå efter. Går till bemmanade disken, 1. LH får inte nyttja fast track i bizniz. Endast star gold
2. Gäst får jag som SAS gold endast ta med om
Det är SAS ticket stock.

nytt för mig men kanske gammalt? kändes avigt
 

Hachans

Medlem
Idag, på CPH. Flyger LH i biz med frun. Jag går först i fast track och piper, hon kan inte gå efter. Går till bemmanade disken, 1. LH får inte nyttja fast track i bizniz. Endast star gold
2. Gäst får jag som SAS gold endast ta med om
Det är SAS ticket stock.

nytt för mig men kanske gammalt? kändes avigt

Det stämmer och har varit så länge. Det är SAS egen fast track, som släpper igenom folk som är guld+ och reser med andra Star Alliancebolag som en perk till EuroBonusmedlemmar. Men du kan inte gästa och andra kunder i business som inte har status hänvisas till CPH Fast Track om ni bolaget abonnerar på det.

Många är de med Aegeanguldkort som blivit sura i SAS Fast Track.
 

Agö

Medlem
Idag, på CPH. Flyger LH i biz med frun. Jag går först i fast track och piper, hon kan inte gå efter. Går till bemmanade disken, 1. LH får inte nyttja fast track i bizniz. Endast star gold
2. Gäst får jag som SAS gold endast ta med om
Det är SAS ticket stock.

nytt för mig men kanske gammalt? kändes avigt
Testade du även Copenhagen Express, flygplatsens fasttrack? Lufthansa var ju tidigare inte ansluten till detta men det kan vara att man nu gått med efter att ha bytt handlingbolag till Aviator.

Lufthansa
 

Canadien

Medlem
Idag, på CPH. Flyger LH i biz med frun. Jag går först i fast track och piper, hon kan inte gå efter. Går till bemmanade disken, 1. LH får inte nyttja fast track i bizniz. Endast star gold
2. Gäst får jag som SAS gold endast ta med om
Det är SAS ticket stock.

nytt för mig men kanske gammalt? kändes avigt

Det har varit så ganska länge, ett par år iallafall. Lufthansa har inte köpt Fast track på CPH

https://www.lufthansa.com/de/en/security-fast-lanes

SmartSelect_20200305-174629_Firefox.jpg
 

squeezen

Medlem
Testade du även Copenhagen Express, flygplatsens fasttrack? Lufthansa var ju tidigare inte ansluten till detta men det kan vara att man nu gått med efter att ha bytt handlingbolag till Aviator.

Lufthansa
Tack för snabba svar @Canadien @Hachans och @Agö
Missat detta, man kan ju uppenbarligen gästa på sas ticket stock. I maj kunde jag garanterat gästa alternativt så var det då Ok för swiss i biz. Flög nämligen med en polare via zurich till
Manchester för säsongsavslutning och det va swiss i C och han har ingen status. Kanske slank igenom den gången bara.

jo CPH express skulle vara ok men ca 25 pers i kö...
Noterar ett samband med att incheckning av baggage också va i T2, dvs närmare den fast tracken. Samband klart.
 
Toppen