Senaste nytt

Vad gäller angående fast track för medresenär utan status?

Hachans

Medlem
Aha, ja varför ska det vara enkelt.
Principen är alltså att om jag åker med statuslös familjemedlem eller vän måste jag alltid oavsett resklass dubbelkolla om jag får gästa eller ej.

loungen sen har andra regler, så där kan jag anta att jag som star gold alltid kan gästa. Alles klar!

Du måste skilja på vilken produkt det är som ger dig fördelar.

Swiss har köpt tillgång till CPH Express. Om de sen släpper igenom dig hos SAS Fast Track är bara ren tur. Hit beror det på vilken biljett eller status du har hos flygbolaget.

Som Eurobonus guldinnehavare så premierar SAS dig ändå för du håller dig inom alliansen. Då kan du gå igenom SAS egna fast track. Det kan även andra A* guld-kunder göra, så länge de flyger SAS.

Att gästa i Fast Track kan du enbart göra om du reser i SAS och gästen reser med samma SAS flyg.

SAS Priority Services – Spara tid på flygplatsen | SAS

Det är alltid bra att kolla upp sånt här så slipper man bli besviken. Eller så kan man chansa såklart! ;)
 

Agö

Medlem
Swiss har köpt fast track ja

Copenhagen Airport
Det märkliga är att det ny står "Yes" även för Lufthansa. Vore intressant om någon kunde testa. Jag satt och funderade på om det är just för att de bytt handlingbolag.

upload_2020-3-6_16-12-25.png


Lufthansa
 

squeezen

Medlem
C
Det märkliga är att det ny står "Yes" även för Lufthansa. Vore intressant om någon kunde testa. Jag satt och funderade på om det är just för att de bytt handlingbolag.

Visa bifogad bild 107227

Lufthansa
cph express (vanliga sec-check med grå-ritad lots i golvet) funkade (sade de iaf) men när det var 20-talet pers i kö framför till ett band valde vi gå till SAS fast track.
Där kom jag igenom utan problem. Men stopp för frun. de sade då att jag som SAS gold kan nyttja oavsett kabin och star alliance bolag men gäster måste flyga sas ticket stock.

så fast track grindvakten hade lite annan syn än @Hachans då guldstatus och flyg med Swiss tex kändes givet som access. Däremot om jag vore statuslös och flög swiss hade det väl varit nej för mig med.
 

Agö

Medlem
cph express (vanliga sec-check med grå-ritad lots i golvet) funkade (sade de iaf) men när det var 20-talet pers i kö framför till ett band valde vi gå till SAS fast track.
Ah, detta är åtminstone en klar förbättring. Tidigare hade ju - för att ta ett extremt exempel - inte fasttrack på Köpenhamn som resande i Lufthansa Business som anslutning till First i senare skede (utan status).
 

Jannes

Medlem
Gräver upp gammal tråd men tyckte den passade min fråga:
Hur gäller detta för *A Gold Track på LHR T2, har en kollega på samma flygning men annan bokning som saknar status. Får de gå med mig?
 
Gräver upp gammal tråd men tyckte den passade min fråga:
Hur gäller detta för *A Gold Track på LHR T2, har en kollega på samma flygning men annan bokning som saknar status. Får de gå med mig?

Testa att ge kollegan ditt boardingkort (på papper) och sen kommer du, några personer efter han, med ditt boardingkort (på mobilen). Skulle det ”larma” så spela dum å låtsas som att inte fatta vad som hänt.
Vet ej om detta upplägg funkar dock… :)
 

011430121

Medlem
Testa att ge kollegan ditt boardingkort (på papper) och sen kommer du, några personer efter han, med ditt boardingkort (på mobilen). Skulle det ”larma” så spela dum å låtsas som att inte fatta vad som hänt.
Vet ej om detta upplägg funkar dock… :)
Det kommer att bli rött, och man får förklara.
Jag hade glömt telefonen i bilen gick ut och hämtade den i bilen som stod i P hus 51 inga problem när jag förklarade.
 

apknug

Medlem
Testa att ge kollegan ditt boardingkort (på papper) och sen kommer du, några personer efter han, med ditt boardingkort (på mobilen). Skulle det ”larma” så spela dum å låtsas som att inte fatta vad som hänt.
Vet ej om detta upplägg funkar dock… :)
Det är ett dels ett skyddsobjekt samt att man använder någon annans boardingkort. Brottet torde vara "missbruk av urkund" med fängelse i straffskalan. Inte så smart i normalfallet och särskilt inte på ett skyddsobjekt med säkerhetsvakter och poliser i i nära anslutning.

(Sen att det torde vara lätt att slinga sig ur de hela med att man fick hela gängets boardingkort efter incheckning och helt enkelt "tog fel" är en annan sak)
 
Last edited:
Toppen