Senaste nytt

Vad gäller angående fast track för medresenär utan status?

Jannes

Medlem
Eeh, nej jag tänker nog inte börja trixa nåt med biljetterna, speciellt i utlandet. Inte sugen på att försvåra möjliga kommande in- och utresor till UK :D

Man kan fråga också - de flesta gånger jag gjort så har de varit schyssta. Fast track på T2 är dessutom i många fall inte särskilt snabb, ordinarie kan gå snabbare.
Jag måste nog invända här, varje gång jag haft tillgång till Fast Track på T2 har kön varit obefintlig (aldrig mer än 10 pers framför).
Orsaken jag kollar är kökaoset som rapporterats på LHR, bara en vecka sedan var det 60+ min på ordinarie sidan en vardag eftermiddag pga personalbrist.

Men jag frågar, värsta fall så får vi ett nej. Vore ju trist, vill ju ha tid att njuta av LH-loungen speciellt med en lounge-novis som min kollega.
 

iceland

Medlem
Jag EBG, kollegan statuslös. Samma SAS-flyg till HEL, olika hem (dvs. olika bokningsnummer?). Kan jag ta med kollegan genom fast track på Arlanda på ditresan?
 

JacobGBG

Medlem
Fast track måste vara bemannad

Har inte betänkt detta. Det stämmer att familjemedlem/vän måste släppas in manuellt. Med det sagt så har alltid FT varit bemannat när jag flygit via ARN (inte många ggr dock). FT på GOT är alltid bemannat iaf kan jag säga med stor säkerhet.

och jag behöver visa att jag är EBG? Räcker med SAS-appen eller behöver jag ha med mitt fysiska EB-kort?

Du lägger in ditt EB nummer på din bokning så kommer detta automatiskt med på ditt boardingpass.
 

DavveP

Medlem
Hej! Jag väljer att skriva här efter att ha läst lite trådar utan att bli klok :) På torsdag åker vi två stycken med guldkort (jag Diamond, som gett ett guldkort till ungdom 1) i Austrian i C till Vienna. Vi har ju fasttrack. Nu tillkommer dock två till i sista minuten (vuxen + ungdom) och åker utan Guldkort och i Ekonomi Light med Austrian, samma flighter. Hur fungerar detta på Arlanda? Vi två som var på bokning 1 har ju varsitt guldkort, och visst kan vi ta med en gäst var till incheckning? Tanken är att vi i C checkar in alla väskor, de blir ju bättre för "familjebudgeten". Och hur är det med fast track på ARN kan vi ta med övriga via guldkortet? Och är det möjligt att isåfall gå via terminal 4? Loungeinfon är ganska tydligt och det lär ju fungera att vi gästar in med varsitt guldkort. Tack på förhand!
 

JacobGBG

Medlem
Hej! Jag väljer att skriva här efter att ha läst lite trådar utan att bli klok :) På torsdag åker vi två stycken med guldkort (jag Diamond, som gett ett guldkort till ungdom 1) i Austrian i C till Vienna. Vi har ju fasttrack. Nu tillkommer dock två till i sista minuten (vuxen + ungdom) och åker utan Guldkort och i Ekonomi Light med Austrian, samma flighter. Hur fungerar detta på Arlanda? Vi två som var på bokning 1 har ju varsitt guldkort, och visst kan vi ta med en gäst var till incheckning? Tanken är att vi i C checkar in alla väskor, de blir ju bättre för "familjebudgeten". Och hur är det med fast track på ARN kan vi ta med övriga via guldkortet? Och är det möjligt att isåfall gå via terminal 4? Loungeinfon är ganska tydligt och det lär ju fungera att vi gästar in med varsitt guldkort. Tack på förhand!

Ja och ja.

För T4 så svarar jag dock njau, då kötiderna är så pass sansade nu att du sannolikt inte tjänar något på att gå via den för att komma till T5
 
Ställer frågan här om någon har ett bra svar.

Jag åker med en vän från Amsterdam-Arlanda med SAS i Ekonomi, vi är på samma bokning.
Jag har Guld-kort och är berättigad till Gold Track på Amsterdam.
Min vän har ingen direkt status.
Kan han gå med mig i Gold Track som +1 eller behöver han stå i den "vanliga" kön?

Tack!
 

bayindirb

Medlem
Ställer frågan här om någon har ett bra svar.

Jag åker med en vän från Amsterdam-Arlanda med SAS i Ekonomi, vi är på samma bokning.
Jag har Guld-kort och är berättigad till Gold Track på Amsterdam.
Min vän har ingen direkt status.
Kan han gå med mig i Gold Track som +1 eller behöver han stå i den "vanliga" kön?

Tack!
Det går bra om ni är på samma flyg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Toppen