Senaste nytt

USA ESTA & Visum tråd

Du behöver inte uppdatera ESTAt med första hotellnatten om du absolut inte tycker att du vill det. Jag har aldrig skrivit in adressen där och det har (hitills) fungerat klockrent.

Det står nåt i instruktionerna om att man "bör" göra det, men det har aldrig varit något problem för mig heller. Jag tror inte ens att jag har någon hotellinfo i mitt ESTA.
De får ändå in den informationen via den blåa tullblanketten så jag har mycket svårt att tro att det skulle vara något problem.

Nej, det står att man inte behöver uppdatera sitt ESTA.

Och någon adress har du garanterat i din ESTA, annars hade du inte fått den godkänd. Det behöver dock inte vara ett hotell...

Det står nåt i instruktionerna om att man "bör" göra det, men det har aldrig varit något problem för mig heller. Jag tror inte ens att jag har någon hotellinfo i mitt ESTA.
De får ändå in den informationen via den blåa tullblanketten så jag har mycket svårt att tro att det skulle vara något problem.

De har även API vilket säkert är det viktigare eftersom de har det digitalt från flygbolaget. Den måste fyllas i varje gång så vitt jag vet, men däremot tror jag knappast de har någon direkt uppföljning av den heller i normalfallet.

Och någon adress har du garanterat i din ESTA, annars hade du inte fått den godkänd. Det behöver dock inte vara ett hotell...

Du behöver inte uppge adress för att få ESTA godkänd.... Det står att det är en frivillig information och senast jag ansökte om nytt ESTA struntade jag i det eftersom det ju ändå skulle bli inaktuellt med en gång.

Åh sjutton, jag var stupsäker på att det var ett krav när jag skaffade mitt, men det kanske det inte är då.

Yep, adresse er ikke nødvendig. Har ingen adresse i min og jeg fik godkendelses emailen ligeså snart jeg havde betalt ~ 2 måneder siden.

Har aldrig skrivit in någon adress i ESTA-ansökningen och det har trots detta fungerat som avsett, dvs jag har fått ansökan godkänd ;)

Nu senast fick jag dessutom frågan om jag ville svara på en undersökning efter min nästa resa om hur inreseupplevelsen var. Reser dock inte förrän senare i sommar så vi får väl se om de kommer ihåg att de bad om feedback!

Varför skulle man behöva adress när man ansöker? Man fyller väl i adress senare när man ska dit, så jag har gjort åt mig och när jag hjälpt andra. Har alltid fungerat bra.

Har ingen adress i ESTA:n, den lämnar man till flygbolaget vid incheckningen (samt i inreseformuläret).
Sitter i NY nu, så det verkar funka :)

Jag åker rätt ofta till USA privat (4 till 5 ggr/år). Nu måste jag göra en vända dit i tjänsten. Vad är bra ordval när de frågar vad man har för ärende? Jag gissar att man ska undvika ordet "work". Men kan man säga "I will attend a few meetings", vilket är vad jag ska göra. Eller ska man säga konferens bara.

Toppen