Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (oneworld)

Sugen på köpa på mig nu under kampanjen, är ute efter att resa en first tripp i juni/juli. Spelar egentligen ingen roll vart, dock till asien. Har kollat lite, verkar helt dött i juni/juli, ska man satsa på köpa ändå och hoppas på att det öppnar upp sig?

Edit: Har hittat en lucka i Augusti och dessutom tillgång(enligt BA). Rutten blir då:

ARN-LON C
LON-HKG F
HKG-BKK F och destination.
KUL-BOM C
BOM-LHR F
LHR-ARN C

Tror ni detta går igenom? Skulle gärna slippa bombay svängen och åka direkt från BKK/HKG/KUL tillbaka men hittar inget. Och blir detta 100k miles tot?

En andra edit: Nu har tydligen usdm blivit informerade om BAs fuel surcharges, hur mycket innebär det på mina sträckor, någon som har en gissning?

Last edited:
BA First, är skatterna och bränsletillägget "värt pengarna"?

5627 kr!!!
(+$50 i bokningsavgift)
och 130,000 poäng (ska till Sydamerika)

T.o.r. med BA TATL...

:)

Last edited:
BA First, är skatterna och bränsletillägget "värt pengarna"?

5627 kr!!!
(+$50 i bokningsavgift)
och 130,000 poäng (ska till Sydamerika)

T.o.r. med BA TATL...

:)

Det kan bara du bestämma, men du har inte direkt så många alternativ om du vill åka F till Sydamerika då TAM F är väldigt begränsat. Jag hade vänt på frågan: är det en bra deal att flyga F med USDM där kostnad = (anskaffningsvärde för miles + skatter och avgifter) eller (köpa resa i F från BA + intjänade miles/Avios på resan). Om du skall till Sydamerika oavsett är detta kalkylen som gäller och det är oväsentligt om det är YQ eller inte på resan.

Sedan för att (kanske) må bättre (eller sämre?) föreslår jag en konsumtion av minimum 2 flaskor ut och 2 flaskor hem av Grand Siècle La Cuvée Laurent-Perrier som kostar ca 1 000kr flaskan på Systemet :) Där är din YQ! :cool:
Grand Siècle La Cuvée Laurent-Perrier (90005) - Systembolaget.se

Ja, varför skulle det inte gå? Du har ju ingen stopover, bara open jaw.

OT, det var många år sedan staden bytte namn tillbaka till Mumbai.

Ännu mera OT:
Varför skriver DN Bombay och inte Mumbai, som är stadens officiella namn?

Mumbai, som för närvarande är stadens officiella namn, är en form som drivits igenom av det hinduistiska nationalistpartiet Shiv Sena. Inte bara engelskspråkiga utan miljontals andra som talar olika inhemska indiska språk motsatte sig namnbytet. Bombay är den form som används av folk i allmänhet. Varför Bombay och inte Mumbai? - DN.SE

Hittade precis en annan möjlig och ganska trevlig route från ARN till HKG på önskad dag:
ARN-LCY med BA Cityflyer i Business
LHR-ICN med BA i First
ICN-HKG med CX i Business

Men efter samtal med USDM så visar det sig att dom inte kan se några flighter med BA Cityflyer, men efter lång väntan återkom agenten och sa att dom skulle försöka få dessa laddade i sitt system inom 24 timmar.
Har väl inga större förhoppningar på det, men man vet ju aldrig...

Sådärja, i morse dök det upp tillgänglighet på:
ARN - LHR i C
LHR - HKG i F (A380)
och på exakt det datum som jag ville ha ;)

Och returen redan på hold:
HKG-LHR i F (A380)
LHR- ARN i C

Last edited:
är det en bra deal

Haha, det där är det farliga... ;)

BA ordinare köpt F biljett drygt 70,000 kr, BA C ca 30,000, LH F 99,000 kr (!), LH C 40,000 kr... TK C endast 22,000 kr - men går nog inte att jämföra?? Iofs blir det poäng och avios och whatever med en revenuebiljett... Det är ca 8000 miles åt varje håll så det blir lite poäng.

Men: 130,000 USDM = ca USD2,445 = ca 16,800 kr + ca 6000 = ca 23,000 kr...

Dvs. en rätt schysst resa i F för ca halva priset av LH C... Jösses vilka problem man har. ;) ;) ;)

Eller så gör man som min kompis...9200 kr i LH ekonomi... i 13 timmar tatl... Brrr, jag ryser bara vid tanken. ;)

Toppen