Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (oneworld)

7 segment blev det... 130,000 poäng och lite pengar fattigare. :D

ARN-HEL AY C
HEL-LHR AY C
Concorde room
LHR-GRU BA F
GRU-EZE JJ C
Dest

AEP-GRU JJ C
Stop over

GRU-LHR BA F
Concorde room eller arrival lounge? Vad anser ni? Har ca 6 timmar...
LHR-ARN BA C

:)

Last edited:
är det någon här som har sett QR004/QR003 availability i F LHR-DOH eller v.v? Den flighten är A380. Hittar inget ett år framåt.

Last edited:
är det någon här som har sett QR004/QR003 availability i F LHR-DOH eller v.v? Den flighten är A380. Hittar inget ett år framåt.
Har kollat QR LHR-DOH, antar att jag sett exakt samma som du redan har fått fram, availability på QR 2 / 6 / 10 / 12 från nu fram till mitten av juli. Sedan helt tomt i drygt en månad, inte en F-plats förrän 11 september... Lite spridda skurar under hösten, främst QR 6/12. I november lite tätare QR 6 / 10 / 12 för att sedan vara helt tomt i mitten av december/jul/nyår. Sedan tog min ork slut :rolleyes:

Verkar ligga helt i linje med vad som skrivits här Qatar Airways A380 Service To London Heathrow Starting June 17, 2014 - One Mile at a Time

Eftersom QR 2 inte finns tillgänglig i höst så kanske den också blir A380?

Inläg från annan tråd: http://www.businessclass.se/forum/o...ing-bonusresor-haer-2014-a-17.html#post235948
OUCH. Det där var verkligen inte billigt.

Jag betalar ju mindre än det för två personer till DPS... Har USDM börjat debitera bränsletillägg för BA-flighter eller vad har hänt?

Enligt tråden på FlyerTalk, nu har US Airways börjat debitera bränsletillägg på bonusresor bl a på British Airways, Finnair och Cathay Pacific flygningr. :mad:

FlyerTalk Forums - View Single Post - WIKI: Oneworld Award Bookings Using US Dividend Miles [Master FAQ and Help Thread]

lewende skrev:
Originally Posted by yerffej201

Are they putting YQ on all carriers now???!!!

Not all, but most of them, including AY and CX.

Tråkig utveckling!
Är det någon större skillnad på bränsletilläggen beroende på vilket bolag man flyger med. Är det BA som är klart dyrast även vid bokningar via USDM?

Tråkig utveckling!
Är det någon större skillnad på bränsletilläggen beroende på vilket bolag man flyger med. Är det BA som är klart dyrast även vid bokningar via USDM?

Jag gjorde en jämförelse av bränsletillägg hos olika flygbolag förut och hos oneworld mot Asien ser det ut så här.

Dyrast -> billigast (förutsatt att alla flygbolag debiterar bränsletillägget)
1, Japan Airlines
2, British Airways
2, Finnair
4, Qatar Airways
5, airberlin
6, Cathay Pacific/Dragonair
7, SriLankan

http://www.businessclass.se/forum/f...braensletillaegg-europa-asien.html#post179231

Last edited:
Perfekt Dr. Miles,
Då borde man ju åtminstone kunna resa ganska prisvärt med CX mellan Europa och Asien, i mån av tillgång.
Är det inte dessutom så att bränsletilläggen är reglerade av Hong Kong myndigheterna vid flighter till/från HGK, vilket borde göra att resor till/från denna destination borde ha lägre YQ än andra destionationer i Asien?

Toppen