Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (oneworld)

Någon som lyckats boka Cathay i business eller first ännu?
Jag försöker boka ARN - HKG den 26/9, och på BA.com finns:

Capture.PNG

Men Cathay flighten är inte bokningsbar enligt 3 olika USDM agenter.

Så just nu har jag en bokning på hold med AY ARN-HEL-HKG i business, på fel dag och typ 8 timmar connection i HEL.
Men jag har lyckats boka returen HKG-LHR i BA first på A380 på exakt den dag jag ville ha ;)
Fick tag på en bra USDM agent som testade massor av möjliga alternativ till HKG, men dom hittar ingenting den 26/9 (ankomst HKG 27/9).
Någon som har några kreativa ideer?
Hade gärna bokat alternativet ovan eftersom jag varken provar Qatar eller 787 ännu, och hade gärna "offrat" 100.000miles även om det är business ena vägen.

Någon som lyckats boka Cathay i business eller first ännu?.

David flög Cathay häromdagen med USDM poäng.

Japp, jag fick bokat LHR-HKG-BKK med Cathay 77W i Business Class. Detta gjordes den 27:e april, alltså med 4 resp 6 dagars framförhållning mot restidpunkt då jag reste i helgen.

Ett par veckor tidigare fick jag "unconfirmed" efter en 24h hold på LHR-HKG-TPE-NRT i First som agenten tidigare hade lagt in i bokning...

andersl Även jag har bokat CX F med USMD utan några problem alls. Dock levde servicen inte riktigt upp till mina förväntningar. Men caviarn och laxen var lika god till förrätt som till frukost. Trist att de nu tydligen har tagit bort Balik laxen från menyn.

Bra att veta att det går att boka med Cathay, får väl i värsta fall ligga kvar med den trista AY bokningen på fel dag och tid, och chansa på att det finns roligare tillgänglighet typ en vecka en avresa.
Vill ju inte bli av med platsen i BA first HKG-LHR, och i den bästa av världar kanske det dyker upp en plats i CX F LHR-HKG :cool:
Verkar förövrigt fortfarande i vara något bränsletillägg på BA, den bokning jag har nu kostar 580:- plus USDM bokningsavgift.

Idag hittar jag 5 platser i F med BA på sträckan LHR-EWR den 15 maj.

Det är inte ovanligt 2-10 dagar innan avresa att hitta detta. Frågan är a) hittade du en hemresa och b) hittade du anslutningsflyg med BA från Arlanda? Tyvärr är detta ofta flaskhalsen med BA. Är man flexibel kan massor av olika kombinationer öppnas upp precis innan, men det har andra utmaningar (och kostnader) med USDM som late ticket charge och annat.

• Gilla
Reactions: Alf
Det är inte ovanligt 2-10 dagar innan avresa att hitta detta. Frågan är a) hittade du en hemresa och b) hittade du anslutningsflyg med BA från Arlanda? Tyvärr är detta ofta flaskhalsen med BA. Är man flexibel kan massor av olika kombinationer öppnas upp precis innan, men det har andra utmaningar (och kostnader) med USDM som late ticket charge och annat.

Jag förstår och Du har rätt - hemresan hittade jag "bara" i C. Anslutningsflyg fanns i C från/till ARN.

Någon som lyckats boka Cathay i business eller first ännu?
Jag försöker boka ARN - HKG den 26/9, och på BA.com finns:

Visa bifogad bild 24735

Men Cathay flighten är inte bokningsbar enligt 3 olika USDM agenter.

Så just nu har jag en bokning på hold med AY ARN-HEL-HKG i business, på fel dag och typ 8 timmar connection i HEL.
Men jag har lyckats boka returen HKG-LHR i BA first på A380 på exakt den dag jag ville ha ;)
Fick tag på en bra USDM agent som testade massor av möjliga alternativ till HKG, men dom hittar ingenting den 26/9 (ankomst HKG 27/9).
Någon som har några kreativa ideer?
Hade gärna bokat alternativet ovan eftersom jag varken provar Qatar eller 787 ännu, och hade gärna "offrat" 100.000miles även om det är business ena vägen.

Hittade precis en annan möjlig och ganska trevlig route från ARN till HKG på önskad dag:
ARN-LCY med BA Cityflyer i Business
LHR-ICN med BA i First
ICN-HKG med CX i Business

Men efter samtal med USDM så visar det sig att dom inte kan se några flighter med BA Cityflyer, men efter lång väntan återkom agenten och sa att dom skulle försöka få dessa laddade i sitt system inom 24 timmar.
Har väl inga större förhoppningar på det, men man vet ju aldrig...

Toppen