Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (oneworld)

Jag har gjort min morgon hjärngymnastik. Allt är 1 plats i Business class.
Obs, jag har inte kollat anslutningsflyg inom Europa.

Jag tackar för morgonhjärngympa.

Problemet med den där flygningen FRA-KUL var att det inte finns anslutning ner i tid, på en söndag. Ingen fara att köpa separat biljett men med tanke på att man absolut inte vill bli sen får man åka ner kvällen innan och lägga på en övernattning. Det är alldeles uppenbart att CPH ligger lite avsides i OneWorlds linjenät. Det är bara till LHR och DOH man kommer till en större hubb på ett skutt.

Alternativen BNE-CPH var intressanta. Upphittade på JALs hemsida?

Last edited:
Fr o m idag 2014-MAY-01 bör man kunna boka även SriLankans (UL) flygningar.

De flyger till följande städer i Asien:
Bangkok
Kuala Lumpur
Singapore
Tokyo
Hong Kong via BKK
Beijing via BKK
Shanghai via BKK
Guangzhou via BKK

och följande städer i Europa:
London, Paris, Frankfurt, Moskva DME

Det är synd att de slutade att flyga Colombo-Dubai-Stockholm. Annars hade man kunnat att använda dem både revenue och bonusresor.

Last edited:
Hur beter man sig om man vill boka från Arlanda till Doha med Qatar? Måste man ringa? Får inte upp någon av dessa flygplatser som alternativ på US Airlines site.

Jag tror att det går att boka bonusresor online på US Airways webbsida bara på American Airlines och US Airways flygnongar.

Ett tips för dem som söker bonusresor med USDM miles.

Air Berlin flyger följander interkontinentala rutter från deras hubbar (Düsseldorf, Berlin TXL och München).

Anslutningsflyg från Norden:

Det är lite lättare för Köpenhamn då det finns Köpenhamn-Düsseldorf linje. Stockholm och Göteborg har endast anslutning till Berlin TXL.

TIll Asien
Från Abu Dhabi:

Till Sydamerika
Från Punta Cana PUJ:

Från Cancun:

Från New York och Miami finns det en hel del linjer till Sydamerika​

OBS: Jag har inte kollat om det är möjligt att ansluta inom 24 timmar till nästa destinationer.
OBS2: Det går inte att boka resor till Kuba (Varadero) med USDM miles pga amerikansk lag.

Last edited:
Det viktiga är att detta hjälper till med planeringen. Fler valmöjligheter ökar chansen att komma iväg dit man vill.

• Düsseldorf-Abu Dhabi
  • Berlin TXL-Abu Dhabi

Det finns gott om Business class award platser på Air Berlin till Abu Dhabi.
När jag kollade augusti månad fanns det platser på alla dagar.

Screenshot20140504_4.png

Däremot på Stockholm-Doha med Qatar Airways var väldigt tunt.Jag kunde hitta bara enstaka datum i augusti som hade Business class award platser.

Last edited:
Toppen