David flög Cathay häromdagen med USDM poäng.Någon som lyckats boka Cathay i business eller first ännu?
Någon som lyckats boka Cathay i business eller first ännu?.
David flög Cathay häromdagen med USDM poäng.
BA har i princip inga awards TATL sedan nyår. Det har varit riktigt illa faktiskt. Om du vill åka OW TATL så skulle jag titta på andra alternativ just nu.
Idag hittar jag 5 platser i F med BA på sträckan LHR-EWR den 15 maj.
Det är inte ovanligt 2-10 dagar innan avresa att hitta detta. Frågan är a) hittade du en hemresa och b) hittade du anslutningsflyg med BA från Arlanda? Tyvärr är detta ofta flaskhalsen med BA. Är man flexibel kan massor av olika kombinationer öppnas upp precis innan, men det har andra utmaningar (och kostnader) med USDM som late ticket charge och annat.
Någon som lyckats boka Cathay i business eller first ännu?
Jag försöker boka ARN - HKG den 26/9, och på BA.com finns:
Visa bifogad bild 24735
Men Cathay flighten är inte bokningsbar enligt 3 olika USDM agenter.
Så just nu har jag en bokning på hold med AY ARN-HEL-HKG i business, på fel dag och typ 8 timmar connection i HEL.
Men jag har lyckats boka returen HKG-LHR i BA first på A380 på exakt den dag jag ville ha
Fick tag på en bra USDM agent som testade massor av möjliga alternativ till HKG, men dom hittar ingenting den 26/9 (ankomst HKG 27/9).
Någon som har några kreativa ideer?
Hade gärna bokat alternativet ovan eftersom jag varken provar Qatar eller 787 ännu, och hade gärna "offrat" 100.000miles även om det är business ena vägen.