Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Generell fråga: någon som har erfarenhet av OT möjlighet på sträckan cph-iad?
Skall på kurs i Washington, och då är det economy som gäller. Men tänker så klart arbeta mig framåt i kabinen mha poäng, pengar eller vad som nu kräves.

Ville testa OT för första gången på flyg CPH-NRT 29/4 från Plus till Business. Hade bokat redan i januari och lagt in min OT förfrågan i samma veva. Konstigt nog gick den inte igenom trots att det fanns över 30 tomma stolar i business. Var dock inga problem att uppgradera för poäng på kastrup. Nu ångrar jag att jag inte köpte Z direkt och det är väl kanske hela poängen från SAS att de inte vill att man sätter det i system på halvtomma flyg. Känns väldigt godtyckligt och skapar nog mer irritation än glädje.

Last edited:
Skall man våga hoppas på att man kan uppgradera till Business för poäng om det ser ut såhär? Har OT som gick igenom till Plus från Go... ARN-EWR i morgon 10.25 i nya kabinen med Sas. 325 poäng från guld o_O

Attachments

• Skärmavbild 2015-05-05 kl. 20.16.15.png
    Skärmavbild 2015-05-05 kl. 20.16.15.png
    15,6 KB · Visningar: 254
Hej, sorry om frågan varit uppe förut, vi är 4 i grupp, bara jag vill använda optiontown . kan man få en ny egen PNR från SAS eller hur göra ?

182€ till PLUS och 395€ till business, vilket är bra mycket billigare än vad det låg på när jag kollade sist för nåt år sen. Dock lite dyrare än när jag började med OT.

Kollade precis min bokning ORD-ARN nu i slutet på Juni och fick i princip samma summor. Även den i nya kabinen, så det är ju lite lockande. Håller med om att OT blivit lite dyrare än det var för några år sen, men som tur inte den där peaken som de hade förra hösten-vintern.

Hej, sorry om frågan varit uppe förut, vi är 4 i grupp, bara jag vill använda optiontown . kan man få en ny egen PNR från SAS eller hur göra ?
Det blir nog mycket svårt, men testa att ringa SAS. Kan vara värt ett försök i alla händelser. Annars har du ju alternativet med poäng kvar, om du har tillräckligt av den varan. Eller möjligtvis köpa uppgradering direkt på flygplatsen - har dock aldrig gjort det själv på SAS.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen