Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

Henrico

Medlem
Ytterligare en misslyckad plus till C idag på sk946.. Ger snart upp det här och kör BA och deras economy extra istället.... :)

Men men, nya kabinen åtminstone...
 
D

Deleted member 4971

Guest
Ytterligare en misslyckad plus till C idag på sk946.. Ger snart upp det här och kör BA och deras economy extra istället.... :)

Men men, nya kabinen åtminstone...

Hur kan man misslyckas? Tycker det finns för många vägar.. Har 7/7 lyckade uppgraderingar 2 OT och 5 poäng.
 

Johanna

Medlem
Jag har inte hunnit läsa igenom hela tråden. Men jag har provat OT ett par gånger och fått avslag ett antal gånger. När jag väl är på flygplatsen kan jag gradera upp med poäng. Jag förstår inte. Det måste ju vara bättre för dom att få in pengar än att jag använder poäng? En gång var BC nästan tomt och jag hade ändå fått avslag.
 

Henrico

Medlem
Jag har inte hunnit läsa igenom hela tråden. Men jag har provat OT ett par gånger och fått avslag ett antal gånger. När jag väl är på flygplatsen kan jag gradera upp med poäng. Jag förstår inte. Det måste ju vara bättre för dom att få in pengar än att jag använder poäng? En gång var BC nästan tomt och jag hade ändå fått avslag.

Samtidigt så tror jag ofta de fyller kabinen med poänguppgraderingar ändå, åtminstone på t.ex. ARN-EWR eller ARN-ORD. Med tanke på hur mycket enklare det är att tjäna poäng till SAS med kreditkort och liknande nuförtiden så tror jag faktiskt att de behöver se till att folk spenderar poäng. Just att maximera antalet uppgraderingar känns som nästan bättre för SAS med tanke på att det kostar 25 k poäng från Plus -> C men jag brukar betala mellan €160-€200 för den via OT. (Jämför det med att man spenderar 60k poäng på två personer ToR med en 2-4-1 via Amex t.ex.... )

....fast just det där när C är tomt och man blivit nekad en OT så känns det ju väldigt konstigt, rent ut sagt klantigt...

OTs vägar äro outgrundliga...

Amen.. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen