Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej!
Nu har jag jag ansökt om OT för mig och min fru. Vi ska åka på bröllopsresa till New York och flyger GOT-EWR via STO den 27 maj och hem den 4 juni. Har bokat två SAS GO men ansökt om både Plus och Business i båda riktningarna. Vi hoppas såklart mest på business. Om OT inte går igenom så ska jag försöka med poäng på flygplatsen. Jag hoppas även på att det är den uppgraderade kabinen!

Jag har läst igenom hela (mer eller mindre) denna tråd, tack för all info! Detta är mitt första försök på OT.

Är det bara jag som har haft väldigt mycket sämre lycka med OT senaste två månaderna? Har bara fått 1 av 5 uppgraderingar (från plus -> C) godkända under denna tid.. Raka motsatsen mot tidigare skulle jag säga. :(

Får hoppas att den godkänns när jag ska åka hem.. (Viktigare på hemresan än ditresan när man åker västerut tycker jag.)

La in OT-ansökan till PLUS och business på SK946 ORD-ARN i november. Nya kabinen just nu. Hoppas på åttonde uppgraderingen på åtta försök.

182€ till PLUS och 395€ till business, vilket är bra mycket billigare än vad det låg på när jag kollade sist för nåt år sen. Dock lite dyrare än när jag började med OT.

Är det bara jag som har haft väldigt mycket sämre lycka med OT senaste två månaderna? Har bara fått 1 av 5 uppgraderingar (från plus -> C) godkända under denna tid.. Raka motsatsen mot tidigare skulle jag säga. :(

Får hoppas att den godkänns när jag ska åka hem.. (Viktigare på hemresan än ditresan när man åker västerut tycker jag.)
Ja, så är det. Verkar som om de hellre uppgraderar till PLUS. Mitt scorecard är 2/5 eller nåt sånt. Dock går det alltid att uppgradera med poäng vid incheckning. Känns sådär.

Ja, så är det. Verkar som om de hellre uppgraderar till PLUS. Mitt scorecard är 2/5 eller nåt sånt. Dock går det alltid att uppgradera med poäng vid incheckning. Känns sådär.

På SK945 verkar det dock vara fullt idag, så var kölista som gällde.. Inte hela världen när man bara ska jobba på vägen förvisso... Men, det är ju alltid skönt med C. :)

Sa betalar man upfront eller bara om uppgraderingen beviljas? Om man ar flera personer pa samma bokning uppgraderas antingen alla eller ingen da?

Sa betalar man upfront eller bara om uppgraderingen beviljas? Om man ar flera personer pa samma bokning uppgraderas antingen alla eller ingen da?
Du betalar direkt, men får tillbaka allt förutom ansökningsavgiften om du inte blir uppgraderad.

Om ni är flera på samma bokning är det alla eller ingen som gäller!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen