Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej,

Har två bokningar med SAS.
ARN - SFO och ARN - EWR, båda i Economy Plus.
Gick in och kollade båda mina bokningar på optiontown, 165 Euro från extra till Business i båda fallen men har två frågor:

1. I min ARN - SFO bokning bokade jag min retur med Plus Saver, denna resa kunde jag ej uppgradera till Business, har det att göra med den typen av fare? Stod uppgrade not available. Tidigare har det alltid funkat åt båda hållen?

2. Efter jag bokade min Optiontown på ARN - EWR, så gick jag in direkt efter och skulle boka ARN - SFO (på utresan som det gick på) då hade priset gått upp till 225 Euro, typ 2 minuter senare. Blir det dyrare när man precis köpt en annan uppgrade med dem, någon som märkt av det om man köper flera uppgrades samtidigt?

Oavsett är jag väldigt nöjd men optiontown, bra success rate och ett fint sätt att uppgradera utan att bränna poäng.

/Transit

Hej,

Har två bokningar med SAS.
ARN - SFO och ARN - EWR, båda i Economy Plus.
Gick in och kollade båda mina bokningar på optiontown, 165 Euro från extra till Business i båda fallen men har två frågor:

1. I min ARN - SFO bokning bokade jag min retur med Plus Saver, denna resa kunde jag ej uppgradera till Business, har det att göra med den typen av fare? Stod uppgrade not available. Tidigare har det alltid funkat åt båda hållen?
/Transit
Jag bokade Plus Saver OSL-EWRoch körde en Optiontown till business, så det verkar inte finnas något hinder för Plus Saver hos OptionTown. Fick för övrigt priset €188/190. Korsar fingrarna för att det går bra!

Jag ska för övrigt vidare till LAX med United på samma bokning. Vet någon om en evt. lyckad OT påverkar också denna etapen positivt?

Jag ska för övrigt vidare till LAX med United på samma bokning. Vet någon om en evt. lyckad OT påverkar också denna etapen positivt?

Det gör den inte - det är bara SK-etappen som påverkas, United-flyget ligger kvar i exakt samma klass som tidigare.

Jag bokade Plus Saver OSL-EWRoch körde en Optiontown till business, så det verkar inte finnas något hinder för Plus Saver hos OptionTown. Fick för övrigt priset €188/190. Korsar fingrarna för att det går bra!

OK tack då vet jag, är det då att det inte finns tillgänglighet kanske, men OT borde väl rimligtvis sälja sin tjänst ändå? Lite underligt då jag (framgångsrikt) bokat SFO - ARN ett flertal gånger med bra resultat.

OK tack då vet jag, är det då att det inte finns tillgänglighet kanske, men OT borde väl rimligtvis sälja sin tjänst ändå? Lite underligt då jag (framgångsrikt) bokat SFO - ARN ett flertal gånger med bra resultat.

När du skriver SFO-ARN, menar du då SFO-CPH-ARN med SAS?

Det här med uppgraderingspriser...

Kollade just uppgradering för mig själv & frun på IAD-CPH i slutet av september. Vi reser på olika bokningar så OT-uppgraderingarna måste göras separat. Loggar in på hennes bokning och får priset 145 euro till plus och 322 euro till business. Helt OK priser.
Så loggar jag in på min bokning och får på exakt samma flight 181 euro till plus och 385 euro till business. Intressant, uppenbarligen är det så att de kolla på resenärens historik och ger bättre pris till de som signar upp för första gången...
Dessutom fick jag ett bättre pris när jag tittade för några dagar sedan också så det har säkert att göra med hur många som redan signat upp för en viss flight (jag signade upp frun först och tittade sedan på min egen bokning).

Blir det mer än ca 200 euro från economy till plus är det ju billigare att boka SAS Plus saver direkt!

Last edited:
Har just fått ny e-ticket från SAS med bekräftelse för uppgradering till Plus (bokningsklass B), flyger CPH-SFO på måndag. Det var mitt första försök med OptionTown och är nöjd. Betalade 153 EUR. Är EBG.

Konstigt nog visar fortfarande OptionTown "upgrade decision pending".

Har just fått ny e-ticket från SAS med bekräftelse för uppgradering till Plus (bokningsklass B), flyger CPH-SFO på måndag. Det var mitt första försök med OptionTown och är nöjd. Betalade 153 EUR. Är EBG.

Konstigt nog visar fortfarande OptionTown "upgrade decision pending".

Grattis, bra pris! Inte ovanligt att Optiontown släpar. Du bör redan nu kunna ringa SAS och boka plats i Plus-kabinen om det inte går online.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen