Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det går ju bra att uppgradera sig för pengar vid gate också. Min senaste långflygning gjorde jag en uppgradering från Economy till C för 3999:- DKK för en resa mellan CPH-PEK.
Fin information! Det var med SK formoder jeg? Fik du point for C - class?

Det brukar vara lite si och så med att betala upp sig på flygplatsen. Det är inget jag skulle räkna med funkar och det brukar vara dyrt när jag har hört priser tidigare. Sedan vet man aldrig heller om de skriver om biljetten eller bara seatar om en. Om de gör det senare får man inte poäng för nya kabinen.

Fin information! Det var med SK formoder jeg? Fik du point for C - class?

Stämmer bra, var med SK. När poängen kom in på min konto var det för Economy. Jag mailade SAS och påpekade att jag tyckte detta var dåligt vilket resulterade att jag några dagar senare hade mina 200% baspoäng på kontot. Tittar man till priset så beror det på hur man ser på saken. Julhelg, mycket jobb kvar att göra innan en tre veckors semester i Australien. Var klar med allt efter en 8-timmars flygning till Peking för senare anslutning mot Sydney. Skönt att ha det gjort innan man ankommit till slutdestinationen!

Har kört OT ett 20tal gr till USA missat två gr. men nu till det intressanta om ~20dagar ska jag till NYC OT vill ha +€500 ENKEL för C?! vad har hänt?

Det er desværre den trend som vi ser i de seneste indlæg at OT hæver priserne. Det er vel SK (og andre) som forsøger at få flere penge hjem (til at betale for deres ekstremt billige economy-kampagner?)? Hvis du ser Flume ovenfor betalte han ungefär 500 € for cash upgrade til Kina - det er stort set det samme? Der sker måske en justering så at det på sigt bliver samme pris eller billigere at lave cash-opgrade - herved sparer flyselskabet at betale til OT og får hele revenuet....

Det var i øvrigt interessant at vide hvordan OT deler kagen med flyselskabet...? Her må vi vist kalde på agehall eller førerbunkeren i København for at få svar....

Da er jeg klar for første flytur foran gardinen etter hyggelig mail fra Sas. :)
Har foreløpig 5H, burde jeg bytte med 1A/H når blokkeringen fjernes?

Grattis!

Spørs hva du foretrekker, det er vel litt mer stille der i form av forbipasserende samt at du får velge blandt hovedrettene først. Jeg personlig ville valgt etter hvor jeg ikke fikk sidekamerat (om det er ledige seter til det) hvis ikke ville jeg kanskje valgt en av de fremste radene.

Grattis!

Spørs hva du foretrekker, det er vel litt mer stille der i form av forbipasserende samt at du får velge blandt hovedrettene først. Jeg personlig ville valgt etter hvor jeg ikke fikk sidekamerat (om det er ledige seter til det) hvis ikke ville jeg kanskje valgt en av de fremste radene.

Takk for svar.
Da går jeg nok for rad 1 om muligheten kommer, er bare reservert 12 seter så langt, og tragiske 3(!) i plus. Go ser snart fullt ut.

En sak att tänka på är att det är lite mindre plats på 1A/H på SAS Longhaul, flygplanskroppen svänger där så det blir lite smalare och man får sämre förvaringsutrymme runt stolen. Kanske ingen big deal men kan vara bra att veta. Serveringen sker framifrån så det är en fördel att sitta långt fram enligt mig, men jag föredrar personligen rad 2 på SAS A330/340.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen