Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick 200% på min och har förstått att det ska vara så. Att jag sedan fick Merry Christmas - triple Points blev bonus och täckte min poänguppgradering på hemvägen.

Är det någon som inte fått sina 200% EB poäng (istället för 100%) på godkänd optiontown från M till C? Har en kollega som bråkar med SAS fantastiska kundtjänst om detta ... svaret har varit att orginalbokning gäller. Ska SAS börja mjölka ut enda anledningen till att använda Optiontown eller är det ett par stjärnor på kundtjänst som inte har koll?

Det är inget att bråka om, bara hänvisa till SAS hemsida där det tydligt framgår att poäng ges för den nya klassen.
Uppgradera din flygresa - SAS

Är det någon som inte fått sina 200% EB poäng (istället för 100%) på godkänd optiontown från M till C? Har en kollega som bråkar med SAS fantastiska kundtjänst om detta ... svaret har varit att orginalbokning gäller. Ska SAS börja mjölka ut enda anledningen till att använda Optiontown eller är det ett par stjärnor på kundtjänst som inte har koll?

Verkar vara ett riktigt stolpskott som din kollega pratar med isåfall. Självklart ska man få poäng för den uppgraderade klassen.

Sedan kan det ju vara så att man försöker ändra detta.

Noterade på en bokning nu som jag fått igenom OT på att Bokningsklassen fortfarande står SAS Go på Mina sidor medans jag kan välja plats i den nya klassen. Har ett svagt minne att tidigare så har Bokningsklassen ändrats inne på Mina sidor.

Sedan kan det ju vara så att man försöker ändra detta.

Noterade på en bokning nu som jag fått igenom OT på att Bokningsklassen fortfarande står SAS Go på Mina sidor medans jag kan välja plats i den nya klassen. Har ett svagt minne att tidigare så har Bokningsklassen ändrats inne på Mina sidor.

Inget att oroa dig för, har du fått den nya elektroniska biljetten är allt lugnt. Min senaste OT gick igenom 3 dagar före avresa och hade SASGO på min bokning även fast jag blev uppgraderat till Business.

Det skulle kunna vara en möjlighet, men jag skulle gissa att det i detta fall skulle finnas tillgänglighet i bokningsklass C för väldigt dyra pengar och då ge någon i ekonomi en IDB istället.
Spekulationer som sagt men jag håller med om ditt andra påstående. Så var fallet på SFO-CPH i fredags, ekonomi var helt fullbokat och ytterst få platser i Plus och business. Jag fick igenom min Optiontown i alla fall. När jag tittade dagen innan var det typ C4 om man vill boka i business medan economy enbart hade någon enstaka biljett i dyraste bokningsklassen.
Planet var sedan mer eller mindre helt fullt, såg enbart 1 ledigt säte i C och 1 säte ledigt i economy.

Præcis! Hvis der står C0 så er det enten fordi man holder billetter tilbage, ex. agehalls scenarie eller også er der ikke flere sæder i C. Jeg finder det meget usandsynligt at C nulles fordi GO er overbooket, måske Z men ikke C. Der går alligevel en del IDB vouchers på forskellen T->C.

Är det billigare att uppgradera via Optiontown än på plats vid gate?

Optiontown = for penger og ved gate = for poeng. Det er ingen som nødvendigvis er billigere enn den andre, det avhenger av om du har poeng som du skal bruke eller ikke. Jeg syntesf f.eks. OT er et bedre valg til Business. 40k poeng syntes jeg er litt dyrt for upgrade Y -> C, med tanke på at t/r C koster 100k (altså 50k poeng) per vei.

Optiontown = for penger og ved gate = for poeng. Det er ingen som nødvendigvis er billigere enn den andre, det avhenger av om du har poeng som du skal bruke eller ikke. Jeg syntesf f.eks. OT er et bedre valg til Business. 40k poeng syntes jeg er litt dyrt for upgrade Y -> C, med tanke på at t/r C koster 100k (altså 50k poeng) per vei.

Det går ju bra att uppgradera sig för pengar vid gate också. Min senaste långflygning gjorde jag en uppgradering från Economy till C för 3999:- DKK för en resa mellan CPH-PEK.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen