Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Saxat från SAS FB-sida idag. Let the speculations begin...

SK997 8:e juni till Shanghai lämnade halvtom i Business men ändå så tog ni inte update med Optiontown. Konstigt att SAS tackar nej till extra omsättning på tomma platser. Hoppas SAS tar mitt Optiontown på vägen hem.

SAS: Hej Kristian! Vi håller på att se över avtalet med Optiontown och jag tar in din synpunkt så att Produktägaren får ta del av den. Vänliga hälsningar Stina

Prissättningen har jag tyckt varit lite oklart när det gäller Optiontown. En kollega och jag skall åka från EWR till ARN i början av september och vi är bokade i GO, han gick in och gjorde bokningen 5 minuter före mig och fick 145 Euro när jag bokade så var priset 170 Euro, vi ligger på olika bokningsnummer men betalde exakt samma pris för biljetten.
Det gamla klassiska pris och efterfrågan.
Nu är det ju en lite risk att båda inte blir UG efter som vi har två olika bokningar hos OT
Utresan som är till ORD kommer vi att försöka få UG med poäng.

Jeg tror at hans OT-bookning påvirker de efterfølgende, da OT-logik vel er, at der er et marked - ærgo, kan man forlange mere for de næste.....?? Her i Vietnam (VN) stiger OT-prisen ca, 40 % fra nu til jul på samme strækning og billet-type.

Nu är det ju en lite risk att båda inte blir UG efter som vi har två olika bokningar hos OT
Utresan som är till ORD kommer vi att försöka få UG med poäng.

Jag har märkt samma sak, som jag skrev i tråden för någon vecka sedan. Jag gissar att det också kan vara "lockpris", dvs att det är första gången för honom men du har uppgraderat förut?

Olika bokningar kan man hantera genom att maila OT och begära att bägge eller ingen av bokningarna ska uppgraderas (om ni vill).

Jag bokade Plus Saver OSL-EWRoch körde en Optiontown till business, så det verkar inte finnas något hinder för Plus Saver hos OptionTown. Fick för övrigt priset €188/190. Korsar fingrarna för att det går bra!

Fick just den efterlängtade mailen från SAS - uppgraderad på utresan nu på fredag! Bara 3 säten kvar att välja mellan så det blev 2D. Nu är det bara att hoppas på samma flyt på vägen tillbaka en vecka senare. Detta var för övrigt min första OT, så min score blir 1 av 1 möjliga.

Fick just den efterlängtade mailen från SAS - uppgraderad på utresan nu på fredag! Bara 3 säten kvar att välja mellan så det blev 2D. Nu är det bara att hoppas på samma flyt på vägen tillbaka en vecka senare. Detta var för övrigt min första OT, så min score blir 1 av 1 möjliga.

Ett tips är att kika på platser flera gånger per dag fram till avgång, det brukar ske ändringar.

Grattis! Håll ett öga på 1G/H när incheckningen öppnar.

Återigen - det finns inga belägg för att bokningsläget påverkar OT-chansen. En anledning till detta är att dessa siffror bara visar vad SAS vill sälja, inte hur många faktiska lediga stolar som finns och korrelationen mellan dessa kan vara rätt iten.

Och seat maps är helt irrellevanta. Flyget kan vara helt slutsålt men seat map:en kan fortfarande vara tom i extremfallet.

Varpå jag därför skrev: "Du ska dock aldrig lita på Expertflyer heller för ingen vet ju vad den aktuella faktorn är för upgrade hos OT"

Men han bad om dom o därför jag la upp allt ;)

Och jag tackar för det, även om det inte har någon korrelation. Betalade 155 Euro, 0/1 - blev 12 härliga timmar i SAS Go...

Vi åker fyra personer (varav två barn) till Tokyo nästa vecka. Kostar EUR 409 enkel pp att uppgradera till Business. BLir ju 15000 dit och 15000 hem. Mao lika dyrt som att ha bokat Business från början. Har OT höjt sina priser eller...? Tycker inte det är ett bra pris för uppgradering (som dessutom bara gäller CPH-TYO, inte ARN-CPH)...) från Go till Business.
PH

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen