Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första försöket, flyger SK998 PVG-CPH på måndag - inget besked ännu. Vill någon med expertflyer vara vänlig och kika på beläggningen på den flighten? Om det tros spela roll, försökt med upgrade från Go till Plus. Tack!

Första försöket, flyger SK998 PVG-CPH på måndag - inget besked ännu. Vill någon med expertflyer vara vänlig och kika på beläggningen på den flighten? Om det tros spela roll, försökt med upgrade från Go till Plus. Tack!

Så här säger expertflyer: C9 D9 Z0 R0 J0 Y9 S9 B0 P0 A0 E9 M9 H9 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N9

Du ska dock aldrig lita på Expertflyer heller för ingen vet ju vad den aktuella faktorn är för upgrade hos OT

Attachments

• eco  PVGcph.png
    eco PVGcph.png
    18,1 KB · Visningar: 2 767
  • Biz PVGcph.png
    Biz PVGcph.png
    6,1 KB · Visningar: 588
  • plus PVGcph.png
    plus PVGcph.png
    4 KB · Visningar: 587
Last edited:

Återigen - det finns inga belägg för att bokningsläget påverkar OT-chansen. En anledning till detta är att dessa siffror bara visar vad SAS vill sälja, inte hur många faktiska lediga stolar som finns och korrelationen mellan dessa kan vara rätt iten.

Skickar ett PM till dig med seatmaps, onödigt att lägga upp så stora bilder här i tråden ;)

Och seat maps är helt irrellevanta. Flyget kan vara helt slutsålt men seat map:en kan fortfarande vara tom i extremfallet.

Återigen - det finns inga belägg för att bokningsläget påverkar OT-chansen. En anledning till detta är att dessa siffror bara visar vad SAS vill sälja, inte hur många faktiska lediga stolar som finns och korrelationen mellan dessa kan vara rätt iten.

Varpå jag därför skrev: "Du ska dock aldrig lita på Expertflyer heller för ingen vet ju vad den aktuella faktorn är för upgrade hos OT"

Men han bad om dom o därför jag la upp allt ;)

Men han bad om dom o därför jag la upp allt ;)

Jag vill ha en miljon i månadslön, fixar du det också?

Det hjälper ingen att man bidrar med fakta som är irrelevant. Många som är nya här får lätt för sig att olika saker, som tex bokningsläget, spelar roll för OT. Som jag ser det har man helt ute och cyklar då och därför tycker jag det är bättre att utbilda folk i varför det är meningslöst alt få dem att skaffa ExpertFlyer (eller hitta informationen på annat sätt) om det nu är så viktigt för dem...

Grattis, bra pris! Inte ovanligt att Optiontown släpar. Du bör redan nu kunna ringa SAS och boka plats i Plus-kabinen om det inte går online.

Det där har hänt mig ett par gånger men det är bara OT som släpar. En gång fick jag till och med positivt uppgraderingsbesked från SAS men negativt från OT. Ergo: Uppgraderad men pengarna tillbaka (=katching!).

Me happy!

Uppgradering OT SK 901 CPH-EWR 12/6. Både jag och väninnan blev uppgraderade, separata bokningar, men vi bad om groupbooking på OT. Pris 330 Euro. Första OT-försöket! Fått ny biljett från SAS, men inte ett ljud från OT.

En fråga: Har någon av er flygit med LN-RKP (Lan Kärran)? Vad blir bäst - rad 5 eller rad 7? Rad 7 var tydligen bakom galleyt, vilket innebär att det blir något slags minikabin minikabin rad 5-7 bakom galleyt. Men vad händer i galleyt, blir det störningar därifrån?

Me happy!

Uppgradering OT SK 901 CPH-EWR 12/6. Både jag och väninnan blev uppgraderade, separata bokningar, men vi bad om groupbooking på OT. Pris 330 Euro. Första OT-försöket! Fått ny biljett från SAS, men inte ett ljud från OT.

En fråga: Har någon av er flygit med LN-RKP (Lan Kärran)? Vad blir bäst - rad 5 eller rad 7? Rad 7 var tydligen bakom galleyt, vilket innebär att det blir något slags minikabin minikabin rad 5-7 bakom galleyt. Men vad händer i galleyt, blir det störningar därifrån?

Jag flög LN-RKP från Chicago för någon månad sedan, satt på främre raden i bakre business. Jag upplevde inga störningar alls från serveringen :)

Me happy!

Jag har åkt den 2 ggr och suttit på 1A och 2A. Jag föredrar att sitta långt fram i och med att de börjar att servera maten framifrån. Ingen risk att ens förstaval har tagit slut då.
Det kan bli lite trafik runt galleyt i och med att toaletterna är där. Inget större problem enligt mig dock.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen