Senaste nytt

Upp till 10 000 extrapoäng och 5000 statuspoäng på hyrbil med Hertz

Nu kom det ytterligare ett förvirrat svar..

Hej FF#1,

Vi har kontaktat vårt HQ om detta, då de jobbar på att assistera SAS med deras bokningar. Det är så att alla som bokat via SAS hemsida har inte fått sina poäng. Den information vi har i dagsläget är att de jobbar hårt med att lösa detta och det kan ta flera veckor innan detta är löst. Vi på kundtjänst kan inte skynda på detta på något vis eller komma åt det system som ger poäng, så vi ber dig ha tålamod och vänta tills poängen kommer in.

Vänliga hälsningar,

Nu kom det ytterligare ett förvirrat svar..

Hej FF#1,

Vi har kontaktat vårt HQ om detta, då de jobbar på att assistera SAS med deras bokningar. Det är så att alla som bokat via SAS hemsida har inte fått sina poäng. Den information vi har i dagsläget är att de jobbar hårt med att lösa detta och det kan ta flera veckor innan detta är löst. Vi på kundtjänst kan inte skynda på detta på något vis eller komma åt det system som ger poäng, så vi ber dig ha tålamod och vänta tills poängen kommer in.

Vänliga hälsningar,

Nu två veckor senare så kom det ytterligare ett mail från SAS Eurobonus Diamond Support, ska bli intressant hur det här slutar.

Dear Mr FF#1,

Thank you for your patience. I have now received a reply from the back office.

It seems that many customers have received the wrong number of points from Hertz and both Hertz and SAS are working on adding the missing points.
This task is planned to be done by the end of July.

Their kind request is that we give them a few more days to work on this and if the problem still persist after the 1st week of August, then do please send me an email to double check on their progress.

In the meantime, I remain at your disposal for any further assistance you may need.

Have a nice day.

Kan bara fylla på att jag har fått liknande svar från Guldsupporten. SAS och Hertz är medvetna om problemet och hoppas att poängen kommer ”nästa vecka”.

Nu två veckor senare så kom det ytterligare ett mail från SAS Eurobonus Diamond Support, ska bli intressant hur det här slutar.

Dear Mr FF#1,

Thank you for your patience. I have now received a reply from the back office.

It seems that many customers have received the wrong number of points from Hertz and both Hertz and SAS are working on adding the missing points.
This task is planned to be done by the end of July.

Their kind request is that we give them a few more days to work on this and if the problem still persist after the 1st week of August, then do please send me an email to double check on their progress.

In the meantime, I remain at your disposal for any further assistance you may need.

Have a nice day.
Ändå positivt att äntligen inser de att flera är drabbade, efter några år :)

Kort uppdatering, nu har det trillat in ytterligare 1000 extrapoäng och 500 statuspoäng utöver de första 1000/500. Saknas fortfarande 1000/500 vilket jag behöver få in senast 13/8, blir tight.

Kort uppdatering, nu har det trillat in ytterligare 1000 extrapoäng och 500 statuspoäng utöver de första 1000/500. Saknas fortfarande 1000/500 vilket jag behöver få in senast 13/8, blir tight.
I separata poster eller uppdaterade tidigare poster? Och hur är de datumsatta?

Är det någon mer som fått in korrekt poäng nu i veckan? Jag väntar fortfarande och det var utlovat sista veckan juli eller början augusti. Känns som att vi är där nu...

Är det någon mer som fått in korrekt poäng nu i veckan? Jag väntar fortfarande och det var utlovat sista veckan juli eller början augusti. Känns som att vi är där nu...
I dag har jag äntligen fått mina sista (1000/500) poäng. Det var verkligen på håret att allt löste sig:

1. Mitt statusår går ut sista april
2. I år saknades det 1441 poäng för EBG.
3. Den 26:e april bokade och genomförde jag en hyra som skulle ge 3000 extrapoäng samt 1500 statuspoäng.
4. Inga poäng dök upp, jag började maila både Hertz och SAS
5. 1000/500 poäng dök upp någongång i juni
6. Den sista juli var det sista dagen för mig att köpa statuspoäng. Köpte 1000 och säkrade guld ytterligare ett år.
7. Förra veckan fick jag ytterligare 1000/500 poäng.
8. I dag fick jag de sista 1000/500.
9. Kan nu i god tid (nåja, fyra dagar) ångra mitt köp av statuspoängen.

Slutet gott allting gott men hade jag vetat vad som krävts skulle jag bara köpt statuspoängen i april och struntat i Hertzkampanjen.

Toppen