Senaste nytt

Upp till 10 000 extrapoäng och 5000 statuspoäng på hyrbil med Hertz

Fick idag besked från Hertz att felet ligger hos SAS. Beräknad tid för att lösa det är ytterligare tre veckor.

Vet så klart inte om det stämmer men dock så ligger det i linje med vad jag förväntade mig redan från början när jag bokade med Hertz - hade inte trott att det bara skulle funka, om jag ska vara ärlig.

Bokade en hyra med Hertz. Blev massor av problem med annat, men poängen kom faktiskt som de skulle.

Verkligen olika upplevelser. Sedan den nya bokningssidan och upplägget med statuspoäng infördes har jag haft 7 hyror, alla har kommit in rätt till SAS.
Det som inte fungerat är att få in dem på mitt Hertz-konto och därför har inte kontrakt etc varit i ordning när jag hämtat ut.
Jag har varit noga med att vara inloggad i SAS-miljön när jag bokat och då fått mitt eurobonusnummer inlagt automatiskt, (efter varje bokning föll jag ur och fick då logga in igen)

Poängen för senaste hyran kom in efter tolvslaget idag. Dock ska det väl egentligen vara 3000/1500 poäng..
IMG_3576.jpeg

Bokade via SAS länken, rätt CDP på kontraktet.

Men nä, inga poäng.

Skickade ett claim, de sa att datumet inte stämde.

mailade in hyreskontraktet men icke...

Svar från Hertz:

Thank you for contacting us.

We apologize for the delayed response and for any inconvenience that may have been caused. We understand that you want this issue resolved as soon as possible. Regarding your concern, we carefully checked your rental records and found out that your frequent traveler program was not added to the rental information that you provided. Please note that we are unable to add a frequent traveler program to a closed rental.

Thank you for being a Hertz loyalty member. We look forward to your future reservations. Have a great day.

Fasen varför ska det vara så här...

ska prova claima igen, är inte själva iden med retroregistrering att fixa till poäng som inte registreras?

suck....

Bokade via SAS länken, rätt CDP på kontraktet.

Men nä, inga poäng.

Skickade ett claim, de sa att datumet inte stämde.

mailade in hyreskontraktet men icke...

Svar från Hertz:

Thank you for contacting us.

We apologize for the delayed response and for any inconvenience that may have been caused. We understand that you want this issue resolved as soon as possible. Regarding your concern, we carefully checked your rental records and found out that your frequent traveler program was not added to the rental information that you provided. Please note that we are unable to add a frequent traveler program to a closed rental.

Thank you for being a Hertz loyalty member. We look forward to your future reservations. Have a great day.

Fasen varför ska det vara så här...

ska prova claima igen, är inte själva iden med retroregistrering att fixa till poäng som inte registreras?

suck....
Helt värdelöst om det hamnar hos deras globala center, har märkt att de inte fattar att datum skrivs i andra format i olika delar av världen.
Skicka till svenska kundtjänsten istället.

Helt värdelöst om det hamnar hos deras globala center, har märkt att de inte fattar att datum skrivs i andra format i olika delar av världen.
Skicka till svenska kundtjänsten istället.

Var ska man skriva?

Testade en vända till med Claim formuläret, men får bara tillbaka att datumet inte stämmer.

Fick även ett nytt mail från dem nån dag senare

Dear FF#1,

Thank you for the response. I appreciate the opportunity to review your concerns.

We apologize for the inconvenience. I understand that you want this concern resolved as soon as possible. I have reviewed your rental record, and based on our records, it shows that your frequent traveler number was not attached to this reservation and rental record, which is why your points for frequent travelers were not added.

Thank you for the opportunity to assist you, and thank you for being a Hertz President Circle member. Your business is valued, and we look forward to receiving your response.

skickat in EB nummer, får se vad som händer....

att man ens orkar att hålla på... suck

Fil
Var ska man skriva?

Testade en vända till med Claim formuläret, men får bara tillbaka att datumet inte stämmer.

Fick även ett nytt mail från dem nån dag senare

Dear FF#1,

Thank you for the response. I appreciate the opportunity to review your concerns.

We apologize for the inconvenience. I understand that you want this concern resolved as soon as possible. I have reviewed your rental record, and based on our records, it shows that your frequent traveler number was not attached to this reservation and rental record, which is why your points for frequent travelers were not added.

Thank you for the opportunity to assist you, and thank you for being a Hertz President Circle member. Your business is valued, and we look forward to receiving your response.

skickat in EB nummer, får se vad som händer....

att man ens orkar att hålla på...

Jag fick samma svar men drog det via guld-supporten på SAS och Hertz istället och de verkar faktist jobba på att fixa det.

Toppen