Senaste nytt

United Polaris Lounge på Chicago Ohare

larced

Medlem
Är det någon som varit på O'Hare senaste månaden och vet om "inside"-bussen har börjat rulla igen?
Någon som ska dit snart och kan försöka kolla upp om/när den ska börja användas igen?
 

AndersSt

Medlem
Och kom ihåg att fråga i loungen om de fått några nya indikationer på när bussen som gör att man inte behöver gå genom security kommer tillbaka! När jag var där sist trodde de att den inte var alltför långt borta....

Vi besökte Polaris lounge på ORD i måndags. Jag frågade om airside buss och de trodde inte den skulle återinföras alls, det var tydligen ett beslut av "City of Chicago" och inte upp till flygplatsen, i alla fall enligt den jag pratade med.

Tyckte det var smidigt att ta sig till terminal 1 ändå, helt klart värt det. Ingen kö alls till "The Dining Room" eller duschrum. Vi kunde ha stannat längre men var lite osäkra på hur lång tid man behövde för att ta sig tillbaka till terminal 5, nu var vi lite drygt 2h i Polaris.
 
Vi besökte Polaris lounge på ORD i måndags. Jag frågade om airside buss och de trodde inte den skulle återinföras alls, det var tydligen ett beslut av "City of Chicago" och inte upp till flygplatsen, i alla fall enligt den jag pratade med.

Tyckte det var smidigt att ta sig till terminal 1 ändå, helt klart värt det. Ingen kö alls till "The Dining Room" eller duschrum. Vi kunde ha stannat längre men var lite osäkra på hur lång tid man behövde för att ta sig tillbaka till terminal 5, nu var vi lite drygt 2h i Polaris.
Hur lång tid bör man ha på sig för att ta sig till 5?
 

Spenlol

Medlem
Tjena!
Om man kommer med American Airlines från LAS läser jag mig till att man landar på terminal 3, stämmer det och är det sen möjligt att gå till T1 därifrån?

Och sen från T1 till T5 är det fortfarande ingen buss igång på airside utan man måste ut och ta tåget och passera in genom security igen?
Och där bör man ha 30-90min?
Flyger ut med SK946 vid 17.00 så tidpunkten kanske påverkar hur mycket tid det tar att förflytta sig?
 

hendberg

Medlem
Shit, vad jag slängde i mig Old Fashioned sist jag var där i november. Ingen aning om bussen dock, gick smidigt utan den. Landade med SAS och åkte vidare med ANA som flyger från samma terminal som Polaris...
 
Så om jag har förstått det rätt så kan jag med en bonus award business class biljett med SAS från Chicago till Arlanda besöka Polaris Lounge i Terminal 1?
Smidigaste sättet är att resa med handbaggage, checka in online och gå direkt till terminal 1 security, sedan ta en air bound transfer bus från terminal 1 till terminal 5 efter mitt loungebesök?
 
Toppen