Kan rapportera att incheckning öppnade 17:45 idag, först i kön där vi väntat 5 min.
Till tåget, fast track security i 1:an och gå till C concourse under tunneln tills vi sitter här tog det 22 minuter.
Vi planerar ge det en dryg timme på väg tillbaka. Hinner få drygt två timmar här i Polaris.
Visa bifogad bild 139576
Som ytterligare uppföljning, vi ville ha gott om tid mot T5 igen. Damerna i polaris rekommenderade att vi skulle lämna där 19:00.
Åh ja, tänkte vi. Med bättre vetande tack vare forumet så tänkte vi att 20:00 så ger vi förflyttningen 1h och mer eller mindre kan gå till gate.
Utfall, så här dags (om man är någorlunda normalrask) så tog det i princip exakt samma tid att ta sig till T1, kan varit 21 min, kan varit 23. Längst tid var att sitta stilla på tåget ca 6 min.
Vid entry till security point frågade jag om det fanns nån prio track genom, damen med halstauering svarade vänligt och sluddrigt (hade hon druckit på sin post här mer än jag gjort i polaris??) att ”id thajnk dad onny maders in ya plajne”.
Ok och tack jag går hitåt du pekar då, undrar kravspecen på det jobbet och vilka kpi man mäts på? Jaja, 0 personer i sec check i den kontrollen som ligger mellan C och D check in diskarna.
Ny bekantskap i tragiska sas loungen