Senaste nytt

United Polaris Lounge på Chicago Ohare

AndersSt

Medlem
Så om jag har förstått det rätt så kan jag med en bonus award business class biljett med SAS från Chicago till Arlanda besöka Polaris Lounge i Terminal 1?
Smidigaste sättet är att resa med handbaggage, checka in online och gå direkt till terminal 1 security, sedan ta en air bound transfer bus från terminal 1 till terminal 5 efter mitt loungebesök?
Korrekt, men det går nog ingen buss airside i nuläget. Men det går bra att gå ut (landside) och ta tåget till T5, och sedan gå genom security där.
 

AndersSt

Medlem
När jag var där i september så sa man att den buss som tidigare gått airside mellan terminalerna förmodligen inte skulle återinsättas. Enligt personal i loungen så var beslutet upp till "City of Chicago" dvs flygplatsen kunde inte själva besluta kring detta. Jag vet förstås inte vad man hade för belägg för detta, men så sa man i alla fall. Det är ju i så fall synd, hade varit smidigt att slippa gå genom security både på T1 och T5.

Nu vet jag ju förstås inte om den redan är återinsatt, var ju ett tag sedan jag var där...
 
Så om jag har förstått det rätt så kan jag med en bonus award business class biljett med SAS från Chicago till Arlanda besöka Polaris Lounge i Terminal 1?
Smidigaste sättet är att resa med handbaggage, checka in online och gå direkt till terminal 1 security, sedan ta en air bound transfer bus från terminal 1 till terminal 5 efter mitt loungebesök?
Nästan rätt.. om du läser några av de senaste posterna:) - ingen buss, men tåg..
 

squeezen

Medlem
Om man planerar checka in väska, måste man göra det i T5 då om SAS avgår där?
Om ja, hur tidigt kan man göra det? Planerar polaris besök och vill ha gott om tid för alla procedurer men heller bli stående och vänta incheckning ska öppna om man är FÖR tidig
 

nili

Medlem
Om man planerar checka in väska, måste man göra det i T5 då om SAS avgår där?
Om ja, hur tidigt kan man göra det? Planerar polaris besök och vill ha gott om tid för alla procedurer men heller bli stående och vänta incheckning ska öppna om man är FÖR tidig
I november när jag var där öppnade dom strax efter 12.
 

Big Birger

Medlem
Och när Stockholmskärran inte går… Jag gick nyss förbi Hilton och frågade om jag kunde lämna en väska där ett par timmar. Det skulle gå utmärkt enligt receptionisten. Gick vidare till Bellboy.

Jag: I would like to store this bag for a couple of hours.
Bellboy: Do you stay at the hotel.
Jag: Not yet.
Bellboy: -
Jag: I have Diamond status.
Bellboy: -
Jag: Surely there is something you can do.
Bellboy: -
Jag: Can $10 make a difference?
Bellboy: Yes it can. When will you pick it up?
 
Toppen