Senaste nytt

United Polaris Lounge på Chicago Ohare

Landar med inkommande United-flight på Terminal 1, kl 11:58. Flyger sedan vidare med SAS från Terminal 5 kl 22:05. Separata bokningar, vilket gör att jag måste hämta incheckade väskor. Dessa ska checkas in, och nu när SAS tillfälligt pausat ORD-ARN så vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag vill inte sitta 10 timmar i SAS lounge. Hjälp...
 

Claes L

Medlem
Landar med inkommande United-flight på Terminal 1, kl 11:58. Flyger sedan vidare med SAS från Terminal 5 kl 22:05. Separata bokningar, vilket gör att jag måste hämta incheckade väskor. Dessa ska checkas in, och nu när SAS tillfälligt pausat ORD-ARN så vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag vill inte sitta 10 timmar i SAS lounge. Hjälp...
Du kan försöka med att få baggage incheckat hela vägen... ibland funkar det men det är inte garanterat...
 

Big Birger

Medlem
Att få bagaget incheckat hela vägen (fråga snällt efter "to interline luggage") är helt klart bästa alternativet, och checka in online. Boardingkort i mobilen räcker för att komma in i Terminal 1 och Polaris-loungen (gjorde det i tisdags).

Om du ändå måste hämta ut väskan, se inlägg #170 hur jag gjorde. Ingen garanti att det fungerar att lämna en väska på Hilton, men värt att testa.

10-timmar i SAS-loungen vet jag inte hur du skulle lyckas med eftersom du inte kommer in där utan att checka in (eller på annat sätt lämnat väskan), och då kan du lika gärna ta dig över till Terminal 1 och Polaris-loungen.
 
Att få bagaget incheckat hela vägen (fråga snällt efter "to interline luggage") är helt klart bästa alternativet, och checka in online. Boardingkort i mobilen räcker för att komma in i Terminal 1 och Polaris-loungen (gjorde det i tisdags).

Om du ändå måste hämta ut väskan, se inlägg #170 hur jag gjorde. Ingen garanti att det fungerar att lämna en väska på Hilton, men värt att testa.

10-timmar i SAS-loungen vet jag inte hur du skulle lyckas med eftersom du inte kommer in där utan att checka in (eller på annat sätt lämnat väskan), och då kan du lika gärna ta dig över till Terminal 1 och Polaris-loungen.

Nej, precis. Tänkte väldigt fel där. Så om jag förstår dig rätt ska jag alltså (om jag måste hämta ut väskorna), lämna T1, lämna väskorna på Hilton om möjligt, gå igenom säkerhetskontroll till T1, gå ut från T1, hämta väskorna och sedan gå igenom säkerhet på T5?
 

Big Birger

Medlem
Nej, precis. Tänkte väldigt fel där. Så om jag förstår dig rätt ska jag alltså (om jag måste hämta ut väskorna), lämna T1, lämna väskorna på Hilton om möjligt, gå igenom säkerhetskontroll till T1, gå ut från T1, hämta väskorna och sedan gå igenom säkerhet på T5?
Exakt.

Låter kanske krångligt, men har du så många timmar på dig är det lätt värt besväret.
 

squeezen

Medlem
Det förutsätter att Stockholmsflyget går den aktuella dagen. Annars öppnar de betydligt senare. Men så länge Stockholmskärran går så är det inga problem att checka in till cph även om de "egentligen" har öppet för Stockholm.
Verkar inte vara en flight till stockholm den 21/2.
Någon med exakt erfarenhet av när de öppnar då? Enligt sas som jag pratade med i annat ärende idag har de ingen aning. Bara refererade till hemsidan om när man bör vara på plats. ”Senast 3h innan avgång” är rådet på ORD men som väntat fattade de inte frågan om när man tidigast kan dumpa väska för att hänga i riktig lounge. Haha
 

John Milner

Medlem
Verkar inte vara en flight till stockholm den 21/2.
Någon med exakt erfarenhet av när de öppnar då? Enligt sas som jag pratade med i annat ärende idag har de ingen aning. Bara refererade till hemsidan om när man bör vara på plats. ”Senast 3h innan avgång” är rådet på ORD men som väntat fattade de inte frågan om när man tidigast kan dumpa väska för att hänga i riktig lounge. Haha

Vet inte exakt när de öppnade men vi checkade in till Köpenhamn kl 18:15 för några veckor sedan. Ingen kö, kändes som att det varit öppet "en stund". Den dagen gick det inte heller något flyg till Stockholm.
 

squeezen

Medlem
Tack, ska hinna med polaris då i T5 även om man ska checka in väska med öl
Kan rapportera att incheckning öppnade 17:45 idag, först i kön där vi väntat 5 min.

Till tåget, fast track security i 1:an och gå till C concourse under tunneln tills vi sitter här tog det 22 minuter.
Vi planerar ge det en dryg timme på väg tillbaka. Hinner få drygt två timmar här i Polaris.
21CF264C-8D70-44B1-8DBE-DF9FF2991E2D.jpeg
 

squeezen

Medlem
Kan rapportera att incheckning öppnade 17:45 idag, först i kön där vi väntat 5 min.

Till tåget, fast track security i 1:an och gå till C concourse under tunneln tills vi sitter här tog det 22 minuter.
Vi planerar ge det en dryg timme på väg tillbaka. Hinner få drygt två timmar här i Polaris. Visa bifogad bild 139576
Som ytterligare uppföljning, vi ville ha gott om tid mot T5 igen. Damerna i polaris rekommenderade att vi skulle lämna där 19:00.
Åh ja, tänkte vi. Med bättre vetande tack vare forumet så tänkte vi att 20:00 så ger vi förflyttningen 1h och mer eller mindre kan gå till gate.

Utfall, så här dags (om man är någorlunda normalrask) så tog det i princip exakt samma tid att ta sig till T1, kan varit 21 min, kan varit 23. Längst tid var att sitta stilla på tåget ca 6 min.

Vid entry till security point frågade jag om det fanns nån prio track genom, damen med halstauering svarade vänligt och sluddrigt (hade hon druckit på sin post här mer än jag gjort i polaris??) att ”id thajnk dad onny maders in ya plajne”.

Ok och tack jag går hitåt du pekar då, undrar kravspecen på det jobbet och vilka kpi man mäts på? Jaja, 0 personer i sec check i den kontrollen som ligger mellan C och D check in diskarna.
0E7B701F-AE82-453B-AD34-7EB6503EDEF1.jpeg

Ny bekantskap i tragiska sas loungen
 
Toppen