Senaste nytt

United Polaris Lounge på Chicago Ohare

JoelG

Medlem
Besökte Polaris i Chicago igår. Kort recension från mig:

Besökets höjdpunkt: Duschen - så stor och inbjudande. Fantastisk vattenfallsdusch

Maten: flopp till stora delar. Pastan de hade var kall och oätlig. Fler med mig skickade tillbaka tallriken nästintill full. Burgaren var god men inget märkvärdigt. Vinerna som bjuds var okej. Kuriosa är att prisnivån på de jag provade ligger på 80 kr flaska. enligt Vivino.

Ska sägas att desserten var mycket god (Warm chocolate chip skillet cookie)

Bar: provade The Chicago cocktail. Var tyvärr inget för mig men utseendemässigt så gjorde bartendern ett fint jobb

Servitörerna uppfattade jag som nya på jobbet. De hade inget bra förslag på kombination mat och vin exempelvis.

Nice med möjlighet att ta med dryck i burkformat (läs Coca Cola) till United-bussen (inrikesflyg)

Ankom 12.30 och tog 55 minuter från touchdown Uniteds flyg från Bryssel till jag var inne i loungen. (Terminalbyte från 5 till 1)

Vid 13.30 tiden fanns det gott om plats medan vid 15.30 tiden då jag gick därifrån så var det mer aktivitet. Men finns ändå gott om plats fast är kö till dusch och middagsbordet.
 

Brandten

Medlem
Besökte Polaris i Chicago igår. Kort recension från mig:

Besökets höjdpunkt: Duschen - så stor och inbjudande. Fantastisk vattenfallsdusch

Maten: flopp till stora delar. Pastan de hade var kall och oätlig. Fler med mig skickade tillbaka tallriken nästintill full. Burgaren var god men inget märkvärdigt. Vinerna som bjuds var okej. Kuriosa är att prisnivån på de jag provade ligger på 80 kr flaska. enligt Vivino.

Ska sägas att desserten var mycket god (Warm chocolate chip skillet cookie)

Bar: provade The Chicago cocktail. Var tyvärr inget för mig men utseendemässigt så gjorde bartendern ett fint jobb

Servitörerna uppfattade jag som nya på jobbet. De hade inget bra förslag på kombination mat och vin exempelvis.

Nice med möjlighet att ta med dryck i burkformat (läs Coca Cola) till United-bussen (inrikesflyg)

Ankom 12.30 och tog 55 minuter från touchdown Uniteds flyg från Bryssel till jag var inne i loungen. (Terminalbyte från 5 till 1)

Vid 13.30 tiden fanns det gott om plats medan vid 15.30 tiden då jag gick därifrån så var det mer aktivitet. Men finns ändå gott om plats fast är kö till dusch och middagsbordet.
Vilket sammanträffande... Låg inatt och läste igenom vad jag tyckte om just Polaris i Chicago inför kommande reseplanering och tyckte det var grymt!

Är det covid-tider som gör den stora skillnaden i hur vi upplever den eller är loungen back to business och att det faktiskt har blivit mycket sämre?

Brandtens Travel Bucket List (BTBL): Stockholm - Los Angeles med lite stopp på vägen | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor
 

JoelG

Medlem
Ska sägas att min upplevelse i Polaris var såååå bra. Personalen var strålande och kändes inte som någon covidanpassning på maten eller service. Inga aluminium eller plastfolie som jag sett andra fått. Personalen var väldigt ofta ute i kabinen och frågade om man ville ha något mer osv. Visst munskydd gäller fortfarande men utöver det kändes personalen på United väldigt social

Nja vi hade två servitörer på Polaris lounge Dining Room som tog emot beställning varav ena var under upplärning och mitt sällskap hann få maten och började äta av den innan drycken serverades. Pastan måste varit liggande eller något. Eller dålig kock.

Reser tillbaka till Stockholm 5 april och ska gå till Polaris lounge i New York både på morgon och eftermiddag är tanken. Lär bli liknande val av mat då så kul att göra en direkt jämförelse.
 

Attachments

  • 6A0CEC88-FC51-467C-B8B9-9D5B9B63CDD4.jpeg
    6A0CEC88-FC51-467C-B8B9-9D5B9B63CDD4.jpeg
    149,4 KB · Visningar: 147
  • 1F9E6483-CA38-407E-BBEC-F566661C8FE3.jpeg
    1F9E6483-CA38-407E-BBEC-F566661C8FE3.jpeg
    88,8 KB · Visningar: 137

Davvelavve

Medlem
Är det värt att ta sig dit när man flyger med sas och måste checka in bagage? Hur tidigt kan man checka in bagaget?
 
Ska åka med SK944 och undrar om det fortfarande är det här som gäller när man ska besöka loungen?
1. Gå igenom säkerhetskontroll i T1
2. Gå till loungen för mat och drick
4. Gå till gate B1 och ta bussen till T5 (Ca 1h innan boarding)
5. Anländ vid T5 och utan att behöva gå igenom säkerhetskontrollen gå till SK944 avgångsgate

Edit: Verkar inte som det gäller fortfarande då Terminal Transfer Bus är temporärt avstängd. Så det betyder att man får ta tåget, land-side, för att ta sig från T1 till T5.
https://www.flychicago.com/ohare/ServicesAmenities/services/Pages/tbt.aspx
 

mha321

Medlem
Ska åka med SK944 och undrar om det fortfarande är det här som gäller när man ska besöka loungen?
1. Gå igenom säkerhetskontroll i T1
2. Gå till loungen för mat och drick
4. Gå till gate B1 och ta bussen till T5 (Ca 1h innan boarding)
5. Anländ vid T5 och utan att behöva gå igenom säkerhetskontrollen gå till SK944 avgångsgate

Edit: Verkar inte som det gäller fortfarande då Terminal Transfer Bus är temporärt avstängd. Så det betyder att man får ta tåget, land-side, för att ta sig från T1 till T5.
https://www.flychicago.com/ohare/ServicesAmenities/services/Pages/tbt.aspx
Tyvärr stämmer det - du mådde ut land side och igenom säkerhetskontrollen. Den är dessutom under renovering och det finns ingen fast track så den tar mycket längre tid än vanligt. Jag skulle ta mer tid än en timme i marginal. Det går flera andra flighter vid den tiden som ger mycket kö.
 
Toppen