Senaste nytt

Trippla Eurobonus baspoäng mellan 01 JAN-15 MAR 2013

Har du fått erbjudande om 3x baspoäng från Eurobonus?

• Total voters
    205
  • Poll closed .
någon som fått bekräftat om det gäller befintliga bokningar också? kom precis på att jag har en t/r inrikes bokad i januari som ger lite extra i såfall.

Det står 15:e Mars även i mitt mail, står det verkligen 31:a Januari i ditt?
Nog för att jag är sliten och i desperat behov av semester, men detta har jag väl inte missuppfattat:
23roh1k.png

Man kan ju utgå ifrån att de som fått dessa är de som troligtvis inte når EBS eller EBG med "vanligt resmönster". För att locka dessa att köpa fler resor med SAS och komma upp till silver eller guld så har man nog fått erbjudandet skulle jag gissa på.
Personer som "garanterat" kommer att nå EBG i vilket fall får nog inget erbjudande skulle jag gissa på.

Fortfarande inget mail. Jag har 22k poäng och för första året kvalat in som EBS. Har en resa, redan bokad, i jan som kommer ta mig till ca 33k. Min kvalperiod tar slut sista januari.
Kan det vara så att man inte får mailet om man stigit en nivå senaste året?

Man kan ju utgå ifrån att de som fått dessa är de som troligtvis inte når EBS eller EBG med "vanligt resmönster". För att locka dessa att köpa fler resor med SAS och komma upp till silver eller guld så har man nog fått erbjudandet skulle jag gissa på.
Personer som "garanterat" kommer att nå EBG i vilket fall får nog inget erbjudande skulle jag gissa på.

Låter som en bra gissning. Första gången jag blev EBG var det just efter liknande stimulans (tjäna X baspoäng så får du Y statuspoäng av oss), och den här kampanjen får mig att överväga en "onödig" MR... Så det är väldigt effektivt på mig!

Personer som garanterat når EBG är ju egetnligen inte särdeles intresserade av erbjudandet iallafall, då det inte finns något steg mellan EBG och EBP - där EBP väl är revenue-baserat och inte har med (bas-)poäng att göra...?

I så fall antar jag att biljetteringsdatum de kollar än bokningsdatum.
På varje biljett kan man se date of issue(biljetteringsdatum).

När jag reser på Economy Extra/Business görs bokningen på TPC-kort. Resan blir först fakturerad efter att den är genomförd. Någon som vet vad "date of issue" blir på dessa biljetter?

Toppen