Senaste nytt

Trippla Eurobonus baspoäng mellan 01 JAN-15 MAR 2013

Har du fått erbjudande om 3x baspoäng från Eurobonus?

• Total voters
    205
  • Poll closed .
Jag fick också mailet. Till 15 mars. Är EBB, kvalificeringsperiod går ut i augusti. Ca 15 flighter med SAS senaste halvåret.

Vilken skulle ni säga, generellt sett, är den mest prisvärda rutten vad det gäller poängintjäning inom Europa? Jag flyger helst från ARN.

/Kristian

Har inte fått detta men mitt resemönster är stabilt, vilket SAS dator väl räknat ut. Får mitt EBG förlängt igen om någon månad med aktuella bokningar.
Kvalperiod Juli-Juni.

Är det fel att påstå att det är lite typiskt för ett bolag på dekis, att det går inflation i elitnivåerna i bonusprogrammet..?

Last edited:
Frun har fått mailet. Är EBS och har kvalifceringsperiod dec-nov och gäller 1jan-15mar

Jag har redan återkvalificerat mig som EBG och har inte fått mailet.

Är det fel att påstå att det är lite typiskt för ett bolag på dekis, att det går inflation i elitnivåerna i bonusprogrammet..?

Det är en del av SAS strategi att öka andelen Eurobonusresenärer. Därför kommer vi att se mer av dessa kampanjer.

Även andra bolag, t ex Norwegian, försöker attrahera fler resenärer till sitt lojalitetsprogram med diverse erbjudanden, men det blir inte speciellt uppmärksammat här på BC.

Jag har inte fått mailet (ännu iaf) jag har juni-maj som period och har EBG. har 41 sträckor och ca 40 000 poäng så jag borde inte ha något problem att nå EBG även nästa år.

När ni klurar på urvalet för att få erbjudanden så tror jag att en del av er fäster för stor vikt vid er nuvarande poängställning. Jag tror att man har urvalskriterier som tittar tillbaka på förra, och kanske ytterligare tidigare, kvalificeringsperioder också. Det är därför som man ibland kan tycka att riktade kampanjer som t ex pointbooster kommer lite i otakt med aktuellt resmönster.

Jag har fått erbjudandet med perioden 1-31 jan 2013. Beror med största sannolikhet på att det är då min kvalificeringsperiod går ut. Har 33 segment med SAS i år och ca 25000 baspoäng. Nu hann jag precis boka en resa till LA över nyår för att säkra guldet innan mailet kom. Hade jag inte gjort det hade erbjudandet varit lysande för mig :)

/Christian

Toppen