Senaste nytt

Trippla Eurobonus baspoäng mellan 01 JAN-15 MAR 2013

Har du fått erbjudande om 3x baspoäng från Eurobonus?


  • Total voters
    205
  • Poll closed .

Petter

Medlem
Jag fick ett smartpass av SAS ca 10 dagar efter jag blev EBG, det stod att själva bonuskortet skulle komma strax därefter, nu har det gått 3 veckor sedan dess, ska jag själv beställa kortet?
 

VonMögen

Medlem
3 veckor låter lite för länge, men det kanske är påsken som spökar lite. Du kan ju alltid logga in på dina EB sidor och beställa nya, i värsta fall får du extra kort att lägga på guldkortshögen där hemma :)
 
En liten uppdatering från min sida.

Eftersom poängen inte har trillat in, så har jag varit i kontakt med EB-kundtjänsten 11 gånger nu från utresedatum. Samtliga gånger har de sagt att poängen är på väg och att jag inte böhöver oroa mig. "Du kommer bli EBG, det fixar vi", var det sista jag hörde från en norsk tjej där. Hur som helst.
Kvalifiseringsperioden slutar 30 april för mig, så jag var ju tvungen att ringa upp kundtjänst idag.
Efter exakt samma händelseförlopp slutar det denna gången med att jag får det bekräftat att jag "Dessvärre inte" kommer få dessa poäng, eftersom de var bokade utanför perioden. Jag undrar då varför jag har blivit lovad detta och han beklagar och säger att jag egentligen inte ens borde fått för min resa OSL-EWR-OSL eftersom denna var bokad innan perioden startade.
Jag orkade inte göra någon större affär av detta just då, eftersom jag egentligen inte skulle fått detta, men deras handlande skapar ju märkliga situationer och jag hade redan lyckats få honom att skämmas.
Men. jag kan tycka att de 2215 poäng jag saknar till guld, kunde man gett som en kompensation. Nu slutade det med att han la fram ett förslag att jag skulle köpa 3000 poäng för 2000 NOK, men när jag går in i shoppen kostar dessa poäng 2700 NOK.

Som jag har förstått det, så sitter inte dessa människor på EBG-kundtjänst och just därför köpte jag dessa poäng direkt och ska sen skicka in ett klagobrev dit, imorgon när jag uppnått EBG.


Herregud, vilken soppa.. Varit i telefon med norska kundtjänst som återigen var osäkra och försvann från telefonen i flera minuter. Denna gången gick det så långt att han ringde upp till HQ och kom sen tillbaka med svar att jag kan boka en resa idag och fortfarande få trippla poäng. Så, detta kommer jag gå på. Sen får vi se om min planerade resa ger 4000 eller 12000.

Detta bör dock inte ni i Sverige gå på, då det kan vara variationer i regler länderna mellan.
 

090034208

Medlem
Men. jag kan tycka att de 2215 poäng jag saknar till guld, kunde man gett som en kompensation. Nu slutade det med att han la fram ett förslag att jag skulle köpa 3000 poäng för 2000 NOK, men när jag går in i shoppen kostar dessa poäng 2700 NOK.

Som jag har förstått det, så sitter inte dessa människor på EBG-kundtjänst och just därför köpte jag dessa poäng direkt och ska sen skicka in ett klagobrev dit, imorgon när jag uppnått EBG.[/QUOTE]

Om du har köpt poäng, dessa är väl extrapoäng, dom är ju ej statusgrundadande, eller har jag missat något?
 
Toppen