Dreamliner
Medlem
Du måste ha skrivit fel, du menar säkert utan istället för första med......Killar med hjärna kör bilar med stjärna ......
Last edited:
Du måste ha skrivit fel, du menar säkert utan istället för första med......Killar med hjärna kör bilar med stjärna ......
Nejdå, Carl Benz fick patent på bilen 1886 och har varit ledande sedan dess.Du måste ha skrivit fel, du menar säkert utan istället för första med......
Varken snabbast, störst, dyrast, lyxigast...Nejdå, Carl Benz fick patent på bilen 1886 och har varit ledande sedan dess.
Varken snabbast, störst, dyrast, lyxigast...
Dock är det en fin bil. Rattar för tillfället en E350 även om jag helst tagit en S65 - om plånboken tillåtit det.
Killar med hjärna kör bilar med stjärna ......
Vägen över Kornsjö från Ed till Halden rekommenderar jag men passa dig för cyklister.
Många bilmärken har rejält rabatterade priser på just tjänstebilar, tex går du in på bmw.se så ser du dem där. Sedan kan man ibland få ytterligare någon rabatt som kommer ifrån återförsäljaren. Min Bmw 520d xdrive köpte jag för 1år sedan och hade med utrustning ett listpris på 505tkr men efter rabatt landade den på 420tkr. Då var det standard rabatt plus cirka 5-10tkr extra rabatt som återförsäljaren gav då vi köpt många bilar där.Nu är jag varken i positionen att kunna välja tjänstebil eller köpa en egen bil för den delen, så frågan ställs av ren nyfikenhet. Jag undrar vilken prutmån man har som kund vid köp av ny bil. Exempelvis en BMW 420d Gran Coupé. Baspris på cirka 375 000kr och med extrautrustning för cirka 80 000kr. Har läst någonstans att man i regel kan få ner priset med cirka 10-15% mot vad som står på pappret. Bilen i fråga skulle i sådana fall kosta 386 000kr efter 15% rabatt. Hur bär man sig åt för att komma så nära priset som möjligt? Ska man satsa på att komma med en önskat procentsats på slutpriset, eller försöka förhandla till sig så mycket extrautrustning som möjligt "gratis". Ifall det ens är realistiskt att komma ner i det priset.