Senaste nytt

Tjänstebilstråden

RasmusN

Medlem
Lade en beställning på den nya passat sportcombi. Med helskinn, 18" fälg, panorama, R-Line exteriör och lite annat gott.
Landar på 380k men fick rabatt så det inte överskrider 7.5 basbelopp.

Nu är det bara två månaders väntetid...o_O
 

Palazzi

Medlem
En kollega köpte precis en Suzuki Vitara 1.4 turbo 4wd/awd automat .
Jag var ju tvungen att testa, o det var verkligen en chock att en Suzuki kunde vara så bra (?)

Awd, automat, turbo, läder/alcantara kombo, infotainment-system, Backkamera etc

Turbon gjorde accet helt ok, o tydligen drar den bara 0.53 blandad. Skatten tror jag var typ 500kr/år o förlängd garanti om 5år ingick i dealen.

Han gav 230.000kr! !
Trodde att man fick typ en bil i storlek VW Polo för det priset..

Hade jag inte varit så självmedveten när det gäller bil så vettetusan om inte..
 

Valley

Medlem
Fel om att man inte kan dra av för jobbresor med förmånsbil (citat-funktionen suger på min iPad just nu)
Som tidigare påpekat står det här

Använder du egen, närståendes eller sambos förmånsbil får du avdrag för utgift för diesel med 6,50 kronor per mil och för annat drivmedel med 9,50 kronor per mil.
Så rätt så. Tänkte lite fel
 

Valley

Medlem
En kollega köpte precis en Suzuki Vitara 1.4 turbo 4wd/awd automat .
Jag var ju tvungen att testa, o det var verkligen en chock att en Suzuki kunde vara så bra (?)

Awd, automat, turbo, läder/alcantara kombo, infotainment-system, Backkamera etc

Turbon gjorde accet helt ok, o tydligen drar den bara 0.53 blandad. Skatten tror jag var typ 500kr/år o förlängd garanti om 5år ingick i dealen.

Han gav 230.000kr! !
Trodde att man fick typ en bil i storlek VW Polo för det priset..

Hade jag inte varit så självmedveten när det gäller bil så vettetusan om inte..
Är det tj.bil kan du för samma slantar plocka ut båd Beamer och Merc
I och för sig med mindre utrustning men ändå.
Problemet för Suzuki har väl varit det att de inte varit speciellt bra.
Fast. 5 års garanti så bör man inte behöva bry sig själv
 

Valley

Medlem
:D
Vad tror vi nya XC90 med säg 3-5.000 mil kommer kosta hösten Aug/Sept 2017?

Jag hade hoppats på att man kunde hitta en skaplig nästa höst för ca 400.000kr eller strax därunder.
Är det rimligt eller rent önsketänkande? Vad tror ni?

Ni rika alt med bra chefer som redan rattar denna lyxvolvo idag. Är ni nöjda med bilen?
Positivt/Negativt?

Skall hur som helst ut och prova inför stundande bilbyten.
Först ut blir dock E-Klass och GLC.
Och så har vi ju snart nya 5-serien som jag misstänker kommer vara det som kommer hamna på gården, och efter den, nya x3

Och om någon önskar en två år gammal x3, har jag en till salu om ca 1 månad :)
 

Palazzi

Medlem
Är det tj.bil kan du för samma slantar plocka ut båd Beamer och Merc
I och för sig med mindre utrustning men ändå.
Problemet för Suzuki har väl varit det att de inte varit speciellt bra.
Fast. 5 års garanti så bör man inte behöva bry sig själv
Han köpte den privat. Han kanske cashade, men såg att de hade kampanjränta på 1.75% (vad det nu blir effektivt vet jag ej).
Kan inte betala många kronor/mån...

Ganska mycket bil för pengarna upplevde jag.

Men som sagt blir det inte mitt nästa bilköp. Dock en liten tankeväckare som vidgade horisonten :)
Finns tydligen fler märken än de Italienska o Brittiska (o hört någon skvallra om att Tyskland tillverkat några ) ;)
 

Valley

Medlem
Har vi börjat med lite tester inför stundande bilbyten av X3 och 1-serie.
Dagens begivenheter blev XC90 R-Design och V40. E- och A-klass. Samt en titt på Lexus (här blir det provkörning om någon vecka).
Audi (Lecab) räcker det att sticka in huvudet hos för att återigen inse att man inte är värd speciellt mycket när man kommer i shorts och Yankee-tröja.
V90 hade förvisso kommit, men var inte iordningställd ännu. GLC var ute på en tur så den får vi testa imorgon.

Förvisso var XC 90 lite småläckert inredd, men den lär inte nå ända fram. Den standard E-klass vi provade var betydligt trevligare på alla sätt och vis.
Får vi hoppas nya 5-serien blir så bra som man påstår. Annars är risken det blir en stjärna på uppfarten
 
Toppen