Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Valley

Medlem
Jag är en riktig nybörjare vad det gäller förmånsbil och även BMW

Var inne och kikade på en BMW 330e igår på Bavaria,
Skulle bli ungefär 4100kr att leasa per månad.

Stämmer det att jag bara kan göra avdrag för resor till/från jobbet med 9kr då jag kör förmånsbil?
I såna fall blir det ju betydligt mindre förmånligt!

Trevlig bil oavsett!
Njet. Tjänstebil = inget avdrag för t/r jobb.
 

Valley

Medlem
bda47fc4f0e4398c9d065157552928d8.jpg


Jo då det är en GLE TURBO AWD polarstjärna extra allt ! med dubbla antenner ! Så den är fett utrustad ! Vad gör man när nya jobbet policy säger välj Volvo eller åk kommunalt !
Inget svårt val.
Man åker kommunalt !

PS - mugghållarna är felplacerade=de finns inte :p- DS
 

Treo

Medlem
Fel om att man inte kan dra av för jobbresor med förmånsbil (citat-funktionen suger på min iPad just nu)
Som tidigare påpekat står det här

Använder du egen, närståendes eller sambos förmånsbil får du avdrag för utgift för diesel med 6,50 kronor per mil och för annat drivmedel med 9,50 kronor per mil.
 
Vad tror vi nya XC90 med säg 3-5.000 mil kommer kosta hösten Aug/Sept 2017?

Jag hade hoppats på att man kunde hitta en skaplig nästa höst för ca 400.000kr eller strax därunder.
Är det rimligt eller rent önsketänkande? Vad tror ni?

Ni rika alt med bra chefer som redan rattar denna lyxvolvo idag. Är ni nöjda med bilen?
Positivt/Negativt?
 

Palazzi

Medlem
Vad tror vi nya XC90 med säg 3-5.000 mil kommer kosta hösten Aug/Sept 2017?

Jag hade hoppats på att man kunde hitta en skaplig nästa höst för ca 400.000kr eller strax därunder.
Är det rimligt eller rent önsketänkande? Vad tror ni?

Ni rika alt med bra chefer som redan rattar denna lyxvolvo idag. Är ni nöjda med bilen?
Positivt/Negativt?

Tror inte de kommer sjunka så mycket, men återstår att se. Jag tror det kommer att handla om 450k snarare....

Den ser snygg ut, är komfortabel o för klassen OK körmässigt. MEN, det är ingen bil för den som gillar att köra bil....och definitivt inte i den version som kommer ner i angivna prisnivåer.
Ett väglok. Ett bra och tryggt väglok.

Man köper den för säkerheten, för designen och potentiellt för att den är svensk. Tycker inte att det är en vinnare på prestanda o kvalitet, och priset är faktiskt hisnande.
Jag var dock bara kört den i jobbet ca 50 mil, så säkert någon som kan ge en mer nyanserad bild :)
 
Toppen