Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Jag är en riktig nybörjare vad det gäller förmånsbil och även BMW

Var inne och kikade på en BMW 330e igår på Bavaria,
Skulle bli ungefär 4100kr att leasa per månad.

Stämmer det att jag bara kan göra avdrag för resor till/från jobbet med 9kr då jag kör förmånsbil?
I såna fall blir det ju betydligt mindre förmånligt!

Trevlig bil oavsett!

Stämmer det att jag bara kan göra avdrag för resor till/från jobbet med 9kr då jag kör förmånsbil?
Trevlig bil oavsett!

9.50 kr/mil för bensin/etanol, 6.50 kr/mil för diesel.
Samma sak om du får milersättning från företaget.

Aktuella belopp:
https://www.skatteverket.se/downloa...9/1457956106182/beloppochprocentkort_2016.pdf

Var inne och kikade på en BMW 330e igår på Bavaria,
Skulle bli ungefär 4100kr att leasa per månad.

Trevlig bil oavsett!
Beräkna också när du kan göra avdrag. Tex får du inte göra avdrag från hemmet till kontoret däremot från hemmet till kund.

Beräkna också när du kan göra avdrag. Tex får du inte göra avdrag från hemmet till kontoret däremot från hemmet till kund.
Beror dock på hur långt från bostaden man arbetar, samt hur möjligheterna med kommunalt ser ut.
Iom att man måste tjäna +2h på bilåkande är det få som får nyttja detta, men fungerar i sommar för mig :)
2h20min enkel resa kommunalt (iom spårarbetet på mälarbanan) vs 1h med bil.

Får därmed avdrag för all transport med min bil (annars går den nämligen 20mil/månad)

Förstår att du måste hålla i muggen.
Finns väl inga hållare i kinesen va ?

bda47fc4f0e4398c9d065157552928d8.jpg

Jo då det är en GLE TURBO AWD polarstjärna extra allt ! med dubbla antenner ! Så den är fett utrustad ! Vad gör man när nya jobbet policy säger välj Volvo eller åk kommunalt !

e78f3182d664aba7a22ce5d3bef8b450.jpg

Som tur är ligger jag på plus hos fru Anfield ! Så då kan jag låna hennes shopping bil i bland ! 10 år med Mercedes gör att man blir lite enkelriktad vad gäller val av tjänstebil !

Hej,