Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Jag är en riktig nybörjare vad det gäller förmånsbil och även BMW

Var inne och kikade på en BMW 330e igår på Bavaria,
Skulle bli ungefär 4100kr att leasa per månad.

Stämmer det att jag bara kan göra avdrag för resor till/från jobbet med 9kr då jag kör förmånsbil?
I såna fall blir det ju betydligt mindre förmånligt!

Trevlig bil oavsett!

Stämmer det att jag bara kan göra avdrag för resor till/från jobbet med 9kr då jag kör förmånsbil?
Trevlig bil oavsett!

9.50 kr/mil för bensin/etanol, 6.50 kr/mil för diesel.
Samma sak om du får milersättning från företaget.

Aktuella belopp:
https://www.skatteverket.se/downloa...9/1457956106182/beloppochprocentkort_2016.pdf

Var inne och kikade på en BMW 330e igår på Bavaria,
Skulle bli ungefär 4100kr att leasa per månad.

Trevlig bil oavsett!
Beräkna också när du kan göra avdrag. Tex får du inte göra avdrag från hemmet till kontoret däremot från hemmet till kund.

Beräkna också när du kan göra avdrag. Tex får du inte göra avdrag från hemmet till kontoret däremot från hemmet till kund.
Beror dock på hur långt från bostaden man arbetar, samt hur möjligheterna med kommunalt ser ut.
Iom att man måste tjäna +2h på bilåkande är det få som får nyttja detta, men fungerar i sommar för mig :)
2h20min enkel resa kommunalt (iom spårarbetet på mälarbanan) vs 1h med bil.

Får därmed avdrag för all transport med min bil (annars går den nämligen 20mil/månad)

Förstår att du måste hålla i muggen.
Finns väl inga hållare i kinesen va ?

bda47fc4f0e4398c9d065157552928d8.jpg

Jo då det är en GLE TURBO AWD polarstjärna extra allt ! med dubbla antenner ! Så den är fett utrustad ! Vad gör man när nya jobbet policy säger välj Volvo eller åk kommunalt !

e78f3182d664aba7a22ce5d3bef8b450.jpg

Som tur är ligger jag på plus hos fru Anfield ! Så då kan jag låna hennes shopping bil i bland ! 10 år med Mercedes gör att man blir lite enkelriktad vad gäller val av tjänstebil !

Hej,

Är det någon som beställt nya s90? Är intresserad av att veta om vilka rabatter man kan få.

Det är nämligen så att jag blivit erbjuden ett nytt jobb som verkar riktigt bra, förutom på en punkt, bilpolicyn. 7,5 bbp och Volvo.

Riktigt tråkigt tycker jag. Dessutom är ju Volvos priser ganska höga nu på det nya modellerna.

Två krav för mig är automat och fyrhjulsdrift, men vet inte om man kan få det på s90, eventuellt med en riktigt snikutrustad D3.

Kollegan har beställt, han fick 8% på bilen och 10% på utrustningen. Själv ska jag in på tisdag och ta offert på V90

Tror jag läste att 3 serie GT bygger på 5 seriens bottenplatta vilket ger ganska mycket större utrymmen. En härlig bil, du blir säkert nöjd!
Nja, jag tror att den är byggd på den kinesiska 3-seriens bottenplatta och faktiskt har bättre baksäte än 5-serien.

Yes, 3 GT har samma axelavstånd som den förlängda 3-serie L på kinamarknaden. Därmed är benutrymmet bättre i 3 GT än i 5-serien. Men 3 GT har samma rullomkrets på hjulen som 5-serien, vilket ger lite mer markfrigång. Så har man en äldre F30 så passar inte hjulen till en F34 GT.

Ingen här som funderat på nya Alfa Guilia som tjänstekärra?

Toppen