Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Den är fullutrustad med allt jag kan komma på förutom helskinn... Nog därför den heter Momentum. Men rattvärme, BLIS, Navigator och ja allt de där va ju standard numera.

Hämta du ut nyligen? BLIS har väl Volvo slopat sedan en tid tillbaka på grund av otillgänglighet hos någon UE. Så fick jag till svar när jag frågade vart BLIS systemet var på nya XC70 Summum jag hämtade för två veckor sedan där jag sa till säljaren att jag vill ha en identisk bil som den jag hämtade för två år sedan.

Får min XC60 på måndag. Sjukt förväntansfull :) Framförallt på VOC-funktionen.

Den är riktigt trevlig att ha, dessutom riktigt snyggt integrerad med Android Wear klockorna (tror det är samma på Apple) där klockan lite snyggt säger God morgon, det är -5 grader ute idag vill du starta värmaren nu? lite lagom efter man vaknat och glömt sätta timern dagen innan.
Gillar även aviseringen om man råkar gå från bilen olåst, samt möjligheten att öppna via mobilen om man glömt något i bilen och inte har nyckeln med sig.

Hämta du ut nyligen? BLIS har väl Volvo slopat sedan en tid tillbaka på grund av otillgänglighet hos någon UE. Så fick jag till svar när jag frågade vart BLIS systemet var på nya XC70 Summum jag hämtade för två veckor sedan där jag sa till säljaren att jag vill ha en identisk bil som den jag hämtade för två år sedan.

V70 tillverkas ju inte längre så jag tog en färdig som stod hos ÅF och där va BLIS på den. Även rattvärme, elektrisk baklucka osv...

Ang. VOC så finns det fin integrerat i Apple Watch med :)
Körjournalen i VOC är så underbar att ha, bara att köra och sen katogorisera det när man avslutat resan.

Last edited:
Vad tror panelen om den nya VW Tiguanen med 4 Motion panoramatak och fullsmetad? Inte mycket till lastutrymme men annars..

Varit på en provtur i Tyskland i en. Helt OK. Och med tanke på erbjudandet som sådant är jag övertygad att man slog till direkt.
Bilen i princip fylld med all utrustning inklusive vinterhjul. Till det kraftigt utökad garanti. Nämndes en rabatt motsvarande nästan 35%
I Sverige skulle jag med hänvisning till hur VW behandlar sina kunder aldrig någonsin tänka tanken. Och så har VAG alltför många problem med sina bilar generellt sätt.

Toppen