Byter jobb i januari, blir en Subaru Outback 2.0D Ridge
Tar du den som tjänstebil? Är det bra rabatter på den som tjänstebil eller är det privatpriser som gäller?
Byter jobb i januari, blir en Subaru Outback 2.0D Ridge
Tror inte jag pratat med någon Audiägare som är nöjd med oljeförbrukningen.
Var och provkörde nya Range Rovern för en stund sedan. Stor och snygg men tråkig att köra och kändes väldigt svampig. Ska kika på modellen innan och då med större motor. Någon som har erfarenhet av Range Rover?
Jag körde inte sport modellen så chassit var som det var. Tror jag testade 2014 modell med "lilla" motorn. Vilken har du?Har en RR sedan ett par år sedan, Super Charged, rymlig, allt annat än svampig, anpassar sig bra till din kör stil, bara för att den är stor så blir den inte tråkig, snabbar än de flesta. Bästa bil jag haft utan tvekan, ända minus är kanske bensin förbrukning. Min kommer upp till två år i sommar så då byter jag till en ny
Tar du den som tjänstebil? Är det bra rabatter på den som tjänstebil eller är det privatpriser som gäller?
Bra deal för dig! Måste bli betydligt dyrare för arbetsgivaren att göra så än att ta leasingen själv som blir avdragsgill samt bara betala 9,5kr /mil för diesel?Jag köper den privat får 5000 kr i månaden i bilbidrag av arbetagivaren sedan 18.50 kr/milen köper ett demoex som är uttagen i oktober och gått cirka 500 mil. Får cirka 80000 i rabatt från nypris. Subaru Norden säljer ju fler bilar än de tilldelas så det svårt med stora rabatter. En bra detalj är dock att jag fick intyg från arbetet att bilen kommer användas till mer än 50% i tjänsten. Då behövde jag inte lägga några pengar själv. Med ett restvärde räknat på nypris är det en bra bil med en vettig finansiering...
Jag köper den privat får 5000 kr i månaden i bilbidrag av arbetagivaren sedan 18.50 kr/milen köper ett demoex som är uttagen i oktober och gått cirka 500 mil. Får cirka 80000 i rabatt från nypris. Subaru Norden säljer ju fler bilar än de tilldelas så det svårt med stora rabatter. En bra detalj är dock att jag fick intyg från arbetet att bilen kommer användas till mer än 50% i tjänsten. Då behövde jag inte lägga några pengar själv. Med ett restvärde räknat på nypris är det en bra bil med en vettig finansiering...
Tror inte det. Dylik kärra torde med ett standard leasingavtal kosta arbetsgivaren ca 5.000/mnd i grund. Till det har vi allt annat som tillkommer.Bra deal för dig! Måste bli betydligt dyrare för arbetsgivaren att göra så än att ta leasingen själv som blir avdragsgill samt bara betala 9,5kr /mil för diesel?
Vignale var något nytt för mig.Såg nu att vi fick ta Ford Mondeo Vignale som tjänstebil. Någon som vet något om dessa? Lyxvariant av Mondeo. Utseendemässigt närmsta jag kommer en Jaguar. Dyr men mycket utrustning från början så OK förmånsvärde.
![]()