Brandten
Medlem
Hur funkar den och vad innehåller appen för funktioner?Kört min BMW-App i många år nu. Så du kan lugnt byta bil.
Hur funkar den och vad innehåller appen för funktioner?Kört min BMW-App i många år nu. Så du kan lugnt byta bil.
Finns det en funktion för körjournal?Kört min BMW-App i många år nu. Så du kan lugnt byta bil.
Finns det en funktion för körjournal?
Jag har BMW Connected Drive (1-serie 2015) och deras Remote App. Är måttligt imponerad. Slå på klimatanläggningen, blinka, öppna/låsa. Har en NAV, men antar att det tillkommer lite bättre gps-lokalisering i appen då. Med BMW Connected drive ska det gå lätt att integrera Spotify (hjälpligt), väder, nyheter, twitter, facebook, ja hela internet. Tips är att testa först innan ni kryssar i detta tillval. Ytterst långsamt och icke-intuitivt gränssnitt. Tänk modem och UI från -97.
Sony Xperia Z1. Möjligt att det fungerar bättre med iPhone, men har svårt att se hur det skulle gå enklare att se t ex lokalt väder (för de som inte tittar ut) bara för att telefonen byts. Som det är nu så krävs det ca 10-tal klick, bristfällig koncentration på trafiken och kanske totalt 1min i väntetid innan det dyker upp i bilens display. Vad jag förstår så står telefonen bara för internetkopplingen, det förskräckliga användargränssnittet i bilen lär ju inte förändras beroende på telefonmodell.Vad har du för telefon ?
Vilken årsmodel av bmw??Kört min BMW-App i många år nu. Så du kan lugnt byta bil.