Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Den ena startar jag värmare med. Låser och låser upp bilen. Får bilen att blinka eller tuta (faktiskt använt mig av den funktionen när jag var vilse i ett parkeringshus) och så något mer.
Den andra ger mig access till min kalender i bilen som jag styr med rattfunktionerna. T ex kan jag därifrån direkt ringa upp kunder om jag blir sen till ett möte.
Kan också fixa in min Outlook i bilens display om jag vill. Har dock inte hunnit prova det ännu. Men gör det när som helst.

Jag fundera starkt på att lägga till Media Control App på passaten men har ännu inte full koll på vad den ger extra?

Likaså jag har bara standard bluetooth. Varför ska man beställa business eller den mittimellan?

Jag har BMW Connected Drive (1-serie 2015) och deras Remote App. Är måttligt imponerad. Slå på klimatanläggningen, blinka, öppna/låsa. Har en NAV, men antar att det tillkommer lite bättre gps-lokalisering i appen då. Med BMW Connected drive ska det gå lätt att integrera Spotify (hjälpligt), väder, nyheter, twitter, facebook, ja hela internet. Tips är att testa först innan ni kryssar i detta tillval. Ytterst långsamt och icke-intuitivt gränssnitt. Tänk modem och UI från -97.

Jag har BMW Connected Drive (1-serie 2015) och deras Remote App. Är måttligt imponerad. Slå på klimatanläggningen, blinka, öppna/låsa. Har en NAV, men antar att det tillkommer lite bättre gps-lokalisering i appen då. Med BMW Connected drive ska det gå lätt att integrera Spotify (hjälpligt), väder, nyheter, twitter, facebook, ja hela internet. Tips är att testa först innan ni kryssar i detta tillval. Ytterst långsamt och icke-intuitivt gränssnitt. Tänk modem och UI från -97.

Vad har du för telefon ?
Aldrig upplevt dessa problem. Kör i4 och nu i5

Vad har du för telefon ?
Sony Xperia Z1. Möjligt att det fungerar bättre med iPhone, men har svårt att se hur det skulle gå enklare att se t ex lokalt väder (för de som inte tittar ut) bara för att telefonen byts. Som det är nu så krävs det ca 10-tal klick, bristfällig koncentration på trafiken och kanske totalt 1min i väntetid innan det dyker upp i bilens display. Vad jag förstår så står telefonen bara för internetkopplingen, det förskräckliga användargränssnittet i bilen lär ju inte förändras beroende på telefonmodell.

Å andra sidan så verkar de flesta biltillverkare ligga ett antal år bakom telefontillverkarna när det gäller användargränssnitt och funktioner.

Bättre att investera i en bra telefon/pad-hållare än att lägga pengar på in-car entertainment/NAV. I övrigt är jag mycket nöjd med BMW!

Toppen