Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Gillar den skarpt från utsidan. Den är stor men utan att se för bulkig ut. Sen är jag iofs inte helt överens med nya grillen men det kanske kommer. Spännande också med både kraft och låg bränsleförbrukning med T8.
Man fick inte komma upp på scenen och det hade varit kul att kolla lite mer på interiören. Jag har en nära relation till stolarna och de kommer man sitta bra.
Dock inte en bil jag kommer att köpa, den kommer att bli för dyr. :-(

Någon som har sett nya XC90 i verkligheten än? Svårt att få en rättvis uppfattning om bilen genom att bara kolla på bilderna.

Eftersom en XC90 D5 AWD ska kosta typ 769.000:- så spelar det nog ingen roll hur den ser ut.

Konkurrenterna ställer upp med avancerade chassin, riktig 4wd, fina 6 eller 8 cyl motorer. Volvo ställer upp med knarrande inredning och 4 cyl 2.0l diesel. Patetiskt.

Detta måste vara början till slutet för hybrisen från Hisingen.

Klen tröst. Bara deras limiterade upplaga "First Edition" som hamnar på 800'-strecket.
Instegsmodellen, D4 - 490' och det är väl den som gäller i Sverige. Men frågan är om det är ML, X5 och Q7 som man vill plocka andelar från, eller om man satsar på att ta andelar från GLK, X3 eller Q5.
Har säkert stått någonstans med undfallit mina ögon.

Skall bli intressant den dagen man får prova en :)

Jo men du steker loss en ML350 CDI 4M med AirMatic osv för under 600' netto. Volvos hopp står nog till rabatterna eller till de som köpte jappare på 80-talet och tilltalades av blingbling som el-hissar eller el-speglar osv.

Nog skjuter man över GLK osv, dessa bilar kostar ju 400'. (såvida man inte specar som @Valley)

Ska bli klart spännande och se hur detta utvecklas. Vore roligt om det går vägen för Volvo då jag gillar djärvheten rent principiellt.

Väldigt spännande att se hur den slår.
Kanske någon Kines tycker det trots allt är en exotisk bil och gärna slantar samma pengar som man nästan kan få en S-Klass för.

Knarrande inredning och blingbling som elhissar och elspeglar. Kan vi inte åtminstone vänta tills bilen kommer innan vi börjar med hatsångerna?

Fast det är klart... Har man bestämt sig redan innan att något är dåligt är det oftast så man också upplever det. ;)

Jag tittade in i nya XC90 utanför Sturegallerian (Stockholm) förra veckan. Trevlig yttre design, och en inre design som kändes skandinavisk.

Hittar inga uppenbara fel vid en första anblick........men priset......herregud! Finns roligare bilar för det priset, oavsett vilken kategori man tittar på.

Knarrande inredning och blingbling som elhissar och elspeglar. Kan vi inte åtminstone vänta tills bilen kommer innan vi börjar med hatsångerna?

Fast det är klart... Har man bestämt sig redan innan att något är dåligt är det oftast så man också upplever det. ;)

Glöm inte att jag faktiskt är Volvoägare.

Toppen