Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Nu mina vänner börjar pulsen stiga.

Gamla bilen är upptvättad, allt av värde är tillvarataget och på måndag sker inbyte och leverans av ny bil. Alltid lika spännande. Kan ju dock tycka att en av få nackdelar med att ha barn är att nybilskänslan försvinner rätt fort när grushögar och skomärken breder ut sig i bak....

Jag är väl som du, lite för snål ;)

Jag tycker nästan halva denna tråden har handlat om att man hamnar på en lägre milkostnad om man väljer någon av tyskarna. ;)

För övrigt har jag med råge passerat 2000 mil med min nu och är fortfarande lika nöjd. Hittills har jag inte en enda gång hört minsta lilla missljud, knarr eller gnek i vare sig inredning eller chassi. Bilen är verkligen knäpptyst i inredningen, vilket får mig att undra när den enligt detta forum undermåliga inredningskvaliteten kommer börja göra sig påmind? Behöver bilen bli ett par år gammal först eller vad tror ni?

Om det är på det viset är det absolut något jag kan leva med, jag byter ändå efter 3 år. Jag är förvisso lite svag för Audi, så kanske blir det ändå en A6 nästa gång om den vid tillfället stämmer överens med vår tjänstebilspolicy. Å andra sidan är jag oväntat nog löjligt nöjd med Volvon.

Håller för övrigt med gällande det du skrev om småbarn. Mina har ingen som helst respekt för bilars värde. :)

Då var man hemma på gården med nya stortysken efter en dagstur till Götet. Fick även provköra en relativt potent historia från AMG. :)

Då var man hemma på gården med nya stortysken efter en dagstur till Götet. Fick även provköra en relativt potent historia från AMG. :)

Bara att gratulera.
En annan får vänta i ca 6 veckor till. Under tiden fick jag trösta mig med en liten provsväng i en M235 :D
Lite för mycket trafik och traktorer/tröskor ivägen för att kunna köra på "riktigt"

Och så blev man tvungen att betala en service för första gången på snart 6 år. Men intervallet denna gången var 5 400 mil så det får väl anses acceptabelt

Jag tycker nästan halva denna tråden har handlat om att man hamnar på en lägre milkostnad om man väljer någon av tyskarna. ;)

För övrigt har jag med råge passerat 2000 mil med min nu och är fortfarande lika nöjd. Hittills har jag inte en enda gång hört minsta lilla missljud, knarr eller gnek i vare sig inredning eller chassi. Bilen är verkligen knäpptyst i inredningen, vilket får mig att undra när den enligt detta forum undermåliga inredningskvaliteten kommer börja göra sig påmind? Behöver bilen bli ett par år gammal först eller vad tror ni?

Om det är på det viset är det absolut något jag kan leva med, jag byter ändå efter 3 år. Jag är förvisso lite svag för Audi, så kanske blir det ändå en A6 nästa gång om den vid tillfället stämmer överens med vår tjänstebilspolicy. Å andra sidan är jag oväntat nog löjligt nöjd med Volvon.

Håller för övrigt med gällande det du skrev om småbarn. Mina har ingen som helst respekt för bilars värde. :)

di.se - Hemliga prutmånen på superbilarna

På tal om prutmåner etc...

Liknande rabatt som jag fick på min Volvo då.

Kan för övrigt återkoppla att min far köpte en V70 D2 till slut. Jag var med honom vid affären och vi passade även på att provköra en lågmilad V70 D2 2012 (eller om det var 2011). Nu förstår jag vad ni menar med att bilen känns stendöd över 100 km/h. Modellår 2014 kändes betydligt piggare. Gubben är väldigt nöjd, så då är jag också nöjd. :)

Tänkte höra vad ni rekommenderar för tjänstebil för max 7.5 basbelopp. Fastnat och kan inte bestämma mig.
Följande info som spelar in är:
Kör max 600 mil i tjänsten..
Är 190 cm så rymlig behöver den vara.
Har 2 små barn (5 och 2).

Har kört Passaten innan och ny Outlander (Som jag tycker låter för mycket).
Har tittat lite på C-klass och E-klass sen nya Passat kanske Lexus IS??

Vad tycker ni vad ska man välja denna gång?

C-klassen bliver for lille hvis du er er 190. E-klasse > Passat.

Spørgsmålet er bare hvor meget udstyr du har råd til at proppe i Mercedesen - bliver den sjov nok?

Tror inte C-Klass är några som helst problem för 190cm - Undantag om du skall ha taklucka. Vet inte hur långt ner den går på nya modellen.
BMW 320d GT och BMW 520d, Passat som tidigare nämnts (tycker själv den är en skitbil. Men det är jag det), Ford Mondeo

Toppen