Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

Ja, de har ju strulat till det för oss att söka enkelt om inte annat. Dubbelkollade med supporten och det är som ni tidigare sagt. JN är inte bokningsbart.
Såg MUN-SFO direktflyg både på Business (mixed cabin) och på Business. Exakt samma miles och SEK.
 

Davvelavve

Medlem
Ska bli intressant sen om sas lyckas boka de tre segmenten i Europa jag hittat på ac, United och copa airlines som ska vara i (i) klass enligt de sidorna. Jag gissar på nej.
 

Davvelavve

Medlem
Ska bli intressant sen om sas lyckas boka de tre segmenten i Europa jag hittat på ac, United och copa airlines som ska vara i (i) klass enligt de sidorna. Jag gissar på nej.
Precis som jag trodde. Finns inga platser för Eurobonus men för alla andra i star alliance. Min uppfattning är att typ 10% av de man ser som I klass hos united går att boka hos EB.
 

Matore

Medlem
Har United gjort om hemsidan? Hur får man fram vyn nu där man ser kalendermånad med streck för ekonomi och prickar för premium cabin class?
 

bvs

Medlem
När jag ringde in i dag och skulle fixa en bokning så fick jag prata med en riktigt grym agent som fixade allt, berättade hur systemen fungerade och hur det skiljde sig mellan bolagen när de skulle boka. Hängde tom kvar och pratade efter bokningen var klar, och svarade på frågor.

Enligt honom så har United historiskt sett stämt väldigt bra med vad de kunnat boka med EB (som vi alla vetat) men efter att de gjorde om sitt system så stämmer det kanske 30-50% med vad United visar och vad de kan boka. Hans bästa approach var att kolla Air Canada och TAP, visade båda tillgänglighet så var det runt 80% chans att det fanns för EB också.
 

fcx

Medlem
Enligt honom så har United historiskt sett stämt väldigt bra med vad de kunnat boka med EB (som vi alla vetat) men efter att de gjorde om sitt system så stämmer det kanske 30-50% med vad United visar och vad de kan boka. Hans bästa approach var att kolla Air Canada och TAP, visade båda tillgänglighet så var det runt 80% chans att det fanns för EB också.

När du skriver att "de" gjorde om sitt system, menar du då SAS eller United?
 

Tomas E

Medlem
Enligt honom så har United historiskt sett stämt väldigt bra med vad de kunnat boka med EB (som vi alla vetat) men efter att de gjorde om sitt system så stämmer det kanske 30-50% med vad United visar och vad de kan boka. Hans bästa approach var att kolla Air Canada och TAP, visade båda tillgänglighet så var det runt 80% chans att det fanns för EB också.
Intressant att höra TAP nämnas, där har det också varit glest med First och med long haul i Business när jag kollat, så jag har tänkt tanken att det ser ut ungefär som EB verkar vara. Dock tror jag inte man kan söka efter awards där utan att vara inloggad.
 

dgp

Medlem
Lite "noob" på Amex 2för1:
Är det troligt att jag kan ringa SAS och boka följande från Uniteds söksida?

"Business (lowest)" innebär att dessa borde kunna bokas med en SAS-Star Alliance bonusresa?


Utresa.jpg
Hemresa.jpg
 
Toppen