Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

Ringde precis SAS för att boka awardbiljetter som jag hittat på Uniteds hemsida, SAN-SFO-SIN-BKK med UA och TG. Då menar herren på SAS att man inte kan boka dessa biljetter, utan att man måste leta i SAS egna verktyg för att hitta resorna.
Är detta något nytt?
 

LPC123

Medlem
Ringde precis SAS för att boka awardbiljetter som jag hittat på Uniteds hemsida, SAN-SFO-SIN-BKK med UA och TG. Då menar herren på SAS att man inte kan boka dessa biljetter, utan att man måste leta i SAS egna verktyg för att hitta resorna.
Är detta något nytt?
Hej.
Nej det är inget nytt. Det är speciella klasser Minns inte vilka det är) hos UA som eventuellt går att boka med EB poäng, för att vara helt säker så är SAS egna *A sökning bäst för att hitta tillgänglighet med EB poäng. Tidigare var United den bästa sidan att söka via men nu när SAS har sin egna sökfunktion är det den som är mest tillförlitlig.
Lycka till
 

palmen

Moderator
Ringde precis SAS för att boka awardbiljetter som jag hittat på Uniteds hemsida, SAN-SFO-SIN-BKK med UA och TG. Då menar herren på SAS att man inte kan boka dessa biljetter, utan att man måste leta i SAS egna verktyg för att hitta resorna.
Är detta något nytt?
Så har det varit sedan innan pandemin. United har tillgång som inte Eurobonus har tillgång till, speciellt deras egna flighter.
Om du söker ben för ben på sas sida, hittar du då alla flighterna separat? Om ja, då borde det gå att boka med eurobonus, men jag gissar att united flighterna inte finns.
 
Så har det varit sedan innan pandemin. United har tillgång som inte Eurobonus har tillgång till, speciellt deras egna flighter.
Om du söker ben för ben på sas sida, hittar du då alla flighterna separat? Om ja, då borde det gå att boka med eurobonus, men jag gissar att united flighterna inte finns.
Hittade dessvärre ingenting på SAS sida. Tyckte väl att det kändes för bra för att vara sant med C-klass till SIN precis innan jul.. :cool:
 
Toppen