Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

Solomun

Medlem
Det går absolut inte säga något så generellt. Beror helt på vad för flyg du tittar på och om det verkligen är saver awards som avses. Rent generellt stämmer det dåligt, förutom för vissa asiatiska bolag där det stämmer bättre.

3/4 resor jag hittat är med Turkish, den fjärde med Thai/ANA.

Men det kan finnas fler bonusresor tillgängliga än de som man kan hitta i SAS:s sökmotor?
 

Apanssonz

Medlem
Hej!

Har 80k Aegeanpoäng och vill till Oceanen ex. Tahiti - PPT.

Vad jag kan se så är Middle East - Oceania 80k poäng och jag hittar awardresor Tel Aviv - San Francisco och sen San Francisco - Tahiti men inte om jag söker resan Tel Aviv - Tahiti på Uniteds hemsida. Vad tror ni, skulle det gå att boka?

Mvh
 

palmen

Moderator
Hej!

Har 80k Aegeanpoäng och vill till Oceanen ex. Tahiti - PPT.

Vad jag kan se så är Middle East - Oceania 80k poäng och jag hittar awardresor Tel Aviv - San Francisco och sen San Francisco - Tahiti men inte om jag söker resan Tel Aviv - Tahiti på Uniteds hemsida. Vad tror ni, skulle det gå att boka?

Mvh
Varför inte söka på Aegeans hemsida så ser du vad som de har tillgång till?
Skulle säga att det är ytterst tveksamt att du får åka den sträckan via USA.
 

Apanssonz

Medlem
Ja, du har missat nått, det går att söka hela världen med Star Alliance med Aegeans sökmotor. Men jag tror den är lite knasig, den visar bara biljetter du har råd med (poängmässigt), så var det i alla fall förr.
Jag får bara tillgång till deras egna routes med Athen som hub. Går inte att välja någon long haul destination alls... Varför rekommenderar forumet att man borde söka via Uniteds sökmotor då? Makes no sense.
 
Jag får bara tillgång till deras egna routes med Athen som hub. Går inte att välja någon long haul destination alls... Varför rekommenderar forumet att man borde söka via Uniteds sökmotor då? Makes no sense.
Är du inloggad och har du navigerat till https://en.aegeanair.com/milesandbonus/my-account/spend-miles/#award-ticket? Denna tråden startades 2015, innan både SAS och Aegean hade Star Alliance sökmotorer tillgängliga på webben. United's sökmotor är fortfarande användbar i vissa fall, bl a kan man ju söka en hel månad i taget och specifera att man vill ha direktflyg.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Jag får bara tillgång till deras egna routes med Athen som hub. Går inte att välja någon long haul destination alls... Varför rekommenderar forumet att man borde söka via Uniteds sökmotor då? Makes no sense.
Funkar utmärkt att söka där.
United var tidigare det bästa som fanns för att leta awards. Det var på den tiden sas inte hade en egen bokningsmotor och tillgången hos United stämde till 99% med vad sas kunde boka. Av den anledningen så har man tidigare rekommenderat just United för att söka awards. Just denna tråd är från 2015, då var United det bästa vi hade.

Senaste 3-4 åren har det dock hänt mycket och mer eller mindre alla bolag har nu möjlighet att söka awards via respektive hemsida. Det har dessutom blivit mycket större diskreptans mellan vad som är bokningsbart mellan olika bolag.

Av denna anledning är det bäst att söka via det bolag du tänker nyttja poäng. I inloggat läge hos Aegean kan man direkt gå till Star Alliance bokning med Aegean.

Denna ruta finns direkt på förstasidan när jag är inloggad på mitt Aegean konto
1669506604658.png


Här kan du söka på alla Star Alliance resor
1669506768838.png
 

Apanssonz

Medlem
Är du inloggad och har navigerat till https://en.aegeanair.com/milesandbonus/my-account/spend-miles/#award-ticket ? Denna tråden startades 2015, innan både SAS och Aegean hade Star Alliance sökmotorer tillgängliga på webben. United's sökmotor är fortfarande användbar i vissa fall, bl a kan man ju söka en hel månad i taget och specifera att man vill ha direktflyg.
Stort tack - den länken fungerade bättre! Rekommenderas det fortfarande att ringa kundservice ifall man inte hittar vissa flyg i sökmotorn eller ska allt finnas där?
 

palmen

Moderator
Stort tack - den länken fungerade bättre! Rekommenderas det fortfarande att ringa kundservice ifall man inte hittar vissa flyg i sökmotorn eller ska allt finnas där?
Om du söker en enkel sträcka och den inte visas kan du med största sannolikhet inte boka den även om du ringer in då det högst troligt inte finns några awards tillgängliga för Aegean i så fall.
Men det skadar aldrig att ringa in, inte alltid alla kombinationer dyker upp när man söker online med tanke på att man ofta kan ha längre stopp än vad sökmotorn vill visa. tex.
 
Toppen