Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

Märkligt? Vi blev mötta av en personlig representant som ledde oss till immigration och såg till att vi hamnade först i kö. Han bar till och med mitt handbagage.
Våra representanter kunde inte prata engelska och tog oss inte före i någon kö. De lyckades förmedla att de skulle vänta på andra sidan men väl där fanns ingen alls.
Edit: dessutom ledde de oss till fel kö först, så vi stod och väntade en kvart i onödan...
 

AtleFlyg

Medlem
När jag söker Arlanda-Bangkok de två sista veckorna i december (vouchern går ut i år) på Uniteds sida kryllar det av Business Saver Awards... Visserligen med lång layover i Peking men det finns ju nästan varje dag. När jag ringer till Tallin hittar de ingenting... Släpper inte Air China biljetterna till EuroBonus?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Sahlen

Medlem
När jag söker Arlanda-Bangkok de två sista veckorna i december (vouchern går ut i år) på Uniteds sida kryllar det av Business Saver Awards... Visserligen med lång layover i Peking men det finns ju nästan varje dag. När jag ringer till Tallin hittar de ingenting... Släpper inte Air China biljetterna till EuroBonus?
När jag skulle boka en award med Air China, som jag hade sett på United, sa agenten först att hon inte kunde se den. När jag protesterade så bad hon mig vänta en stund. Efter ett par minuter hade platserna dykt upp. Hon nämnde att Air China kan vara "lite knepiga" att hitta för dem.

Kan vara värt att fråga snällt att be de kolla igen.
 
När jag skulle boka en award med Air China, som jag hade sett på United, sa agenten först att hon inte kunde se den. När jag protesterade så bad hon mig vänta en stund. Efter ett par minuter hade platserna dykt upp. Hon nämnde att Air China kan vara "lite knepiga" att hitta för dem.

Kan vara värt att fråga snällt att be de kolla igen.
Jag har samma erfarenhet. Platserna finns där, men det behövs vara en erfaren agent för att hitta dem. Man får vara en smula påstridig, eller lägga på och försöka igen.
 

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2017-04-19

Jag har uppdaterat första inlägget och la till information om hur man söker endast direktflyg på en sträcka.
Detta kan vara användbart när man söker t ex tillgänglighet av SAS award i Business class på longhaul flygningar.


  1. Gå till United.com:s sökningssida.
  2. Välj "Yes" på "Do you want to book a MileagePlus® award ticket?"
  3. Välj "One-way" på "Trip type"
  4. Välj en rutt där Star Alliance flygbolag flyger direkt mellan två städer (i detta exempel är Shanghai - Auckland)
  5. Välj datum
  6. Kryssa i "Nonstop" på "Connections" (Viktigt!)
  7. Välj Business class (eller andra kabinklass du är intresserad i)
  8. Välj antal resenär
  9. Klicka på Search

screenshot20161025-01-ua-png.57493

Då kan du se sån här kalendervy så det blir lättare att hitta avgångar (endast direktflyg) som har Business class award.

screenshot20161025-02-ua-png.57494



Den här instruktionen postade jag i en annan tråd men det är bäst att ha den i den här tråden.
Air New Zealand Business tillgängligt för Eurobonus? | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Webguide

Medlem
Uppdaterad: 2016-01-16

United Mileage Plus webbsida är enkel och snabb, även om det finns några begränsningar, är denna sida överlägsen när man vill kolla plats för bonusresor.
Eftersom många har frågat om vilken sida är bäst för sökning av Star Alliance bonusresor efter ANA webbsidas försämring, tänker jag att skriva en ny guide om hur man söker tillgänglighet av Star Alliance bonusresor på United;s webbsida.

När jag försöker hitta resor/gå vidare så kräver siten inlogg med ett unitedkonto, oavsett vilken klass jag väljer. Antar att de har ändrat något?
 

Zniper

Medlem
När jag försöker hitta resor/gå vidare så kräver siten inlogg med ett unitedkonto, oavsett vilken klass jag väljer. Antar att de har ändrat något?

Gå vidare? Du söker ju efter resor på dina datum och när du hittat något passande så ringer du till Tallinn med info angående datum, flygnr... Du bokar inte resan via Uniteds hemsida
 

Ampere

Medlem
Gå vidare? Du söker ju efter resor på dina datum och när du hittat något passande så ringer du till Tallinn med info angående datum, flygnr... Du bokar inte resan via Uniteds hemsida

Förlåt en riktig nybörjarfråga, hur vet man hur många poäng resan kostar? Ser man det någonstans eller tar man det med Talinnagenten?
 
Nu har ju Tallinn stängt för kvällen, så jag får väl ställa frågan här. Har inställt mig på att det inte går, men så länge ingen svarar lever ju hoppet.

Om jag söker via United och ser en Lufthansa F om mer än 14 dagar som dyker upp som HND-MUC-FRA (där HND-MUC är F), men om jag söker direkt HND-MUC finns den inte. Är detta bara ett grymt spratt United spelar mig, eller kan det finnas en möjlighet att plocka den med Eurobonus nu?
 
Toppen