Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

Ni kan även åka Singapore Airlines från Seoul-Singapore och sen ta Singapore First till Jakarta och köpa en separat biljett Jakarta-Bali. Alternativt om ni kan hitta Singapore-Bali i Business. Åker ni ut till Seoul från Frankfurt finns rätt stor chans att även Lufthansa öppnar upp 2 platser i First.
Sådär, nu är det ändrat!

Blev tillslut GOT-FRA-ICN-SIN-DPS-BKK-MUC-BRU-GOT.

GOT-FRA i Lufthansa business. FRA-ICN i Asiana first. ICN-SIN och SIN-DPS i Singapore Air business. BKK-MUC Thai first. MUC-BRU Lufthansa business. BRU-GOT Brussels Air business.

Layover i FRA och SIN på vägen ut. Ingen layover på vägen hem.

All in all mkt nöjd. Tack för tips om Singapore Air!

• Gilla
Reactions: Gus
Sådär, nu är det ändrat!

Blev tillslut GOT-FRA-ICN-SIN-DPS-BKK-MUC-BRU-GOT.

GOT-FRA i Lufthansa business. FRA-ICN i Asiana first. ICN-SIN och SIN-DPS i Singapore Air business. BKK-MUC Thai first. MUC-BRU Lufthansa business. BRU-GOT Brussels Air business.

Layover i FRA och SIN på vägen ut. Ingen layover på vägen hem.

All in all mkt nöjd. Tack för tips om Singapore Air!

Jag gör nästan exakt samma imorgon (fast från ARN och minus Bryssel-benet). Förutom Asiana F i A380 så är jag också spänd på mina två segment med Singapore inkl. Book the Cook-val.

Jag gör nästan exakt samma imorgon (fast från ARN och minus Bryssel-benet). Förutom Asiana F i A380 så är jag också spänd på mina två segment med Singapore inkl. Book the Cook-val.
Hur var resan? Insåg att jag bokat Asiana mellan ICN och SIN och inte Singapore Air. Funderar på om det är värt en ombokning för att åka med Singapore Air istället, 30 min senare.

Jag kör en enklare än så länge ARN-FRA-BKK-DPS tillbaka DPS-BKK-MUC-ARN där TG är first och resten business utan sista benet som är ekonomi. Konstigt att allt är slut i business redan i januari nästa år. Förstår att det kanske inte är öppet men varken SAS eller LH har ngt annat än go/ek som går att sälja på award nu. Är inte så orolig för det men kommer kännas konstigt att gå från first till ekonomi.

Nu börjar min planering ta sig.
Jag hade tänkt mig följande resa. Resan är planerad att bli av efter sommaren. Jag kommer försöka att omboka till Lufthansa F. Man kan alltid hoppas på lite tur :)

Om jag åker First FRA->BKK, mellan landar och har sedan Business BKK->SIN. Kommer jag in i Royal First Class Loungen?

CPH --> FRA
12:00 13:30
Lufthansa Business

FRA --> BKK
14:45 06:25
Thai First

BKK --> SIN
11:15 14:30
Thai Business

SIN --> BKK
18:15 19:35
Thai Business

BKK --> FRA
23:40 05:50
Thai First

FRA --> CPH
08:30 09:55
Lufthansa Business

• Gilla
Reactions: Gus
Jag kommer försöka att omboka till Lufthansa F.

Lufthansa har inte first till BKK vad jag vet... Bara så att du inte planerar tokigt...

Och ja, om ni ankommer med TG F och skall vidare med TG C utrikes så har ni access till F Lounge. Och givetvis tvärtom ;)

Hur var resan? Insåg att jag bokat Asiana mellan ICN och SIN och inte Singapore Air. Funderar på om det är värt en ombokning för att åka med Singapore Air istället, 30 min senare.

Var milsvid skillnad ur servicesynpunkt när man gick från Asiana F till Singapore regional C. Inte så konstigt kanske. Men en av SQ-värdinnorna var rätt sur också. Egentligen ingen som gjorde nåt extra tyvärr. Bra köttbit via Book the Cook dock. Och vi fick sova först och äta innan landning, så det var ett litet plus. Sen var den korta SQ-flygningen mellan SIN och DPS med exakt samma kabin/plan/stol hundra ggr bättre, så vi hade säkert otur med crew.

• Gilla
Reactions: ahh
Var milsvid skillnad ur servicesynpunkt när man gick från Asiana F till Singapore regional C. Inte så konstigt kanske. Men en av SQ-värdinnorna var rätt sur också. Egentligen ingen som gjorde nåt extra tyvärr. Bra köttbit via Book the Cook dock. Och vi fick sova först och äta innan landning, så det var ett litet plus. Sen var den korta SQ-flygningen mellan SIN och DPS med exakt samma kabin/plan/stol hundra ggr bättre, så vi hade säkert otur med crew.
Ah! Tack för info. Behåller nog ICN-SIN med Asiana så får vi testa Asiana i F, C och Singapore Air i C. Omväxling förnöjer ;)

Kan någon uppdatera mig var man hittar Singapore Airline-tillgänglighet för Eurobonuspoäng nu 2017. Flera gamla tips fungerar inte längre på ett bra sätt. Tack!

Toppen