Senaste nytt

[Tips] Hitta Star Alliance award biljetter med ANA tool

helgonet

Medlem
Det verkar som om verktyget sorterar bort söksvar med sträckor som inte har några awardplatser kvar. Kan tänkas som en bra feature, men jag tycker om att se vilka alternativ som just nu inte finns, det kan ju tänkas att det släpps platser senare.

Märker också att typ av flygplan som används på sträckan inte längre står med.
 

Dr. Miles

Expert
Märker också att typ av flygplan som används på sträckan inte längre står med.
Det står ju. :confused:

T ex:
LX1255 320
LX138 343


screenshot20150413_06-png.33641
 

Molle

Medlem
Jag får bara sträckor via Tokyo/Osaka även om jag försöker boka FRA-YVR. Vad gör jag för fel?
 

Charlie D

Medlem
ANA har uppdaterat sina webbsidor hela världen förra veckan (igår?) och därför tidigare guiden som jag skrev i mitt första inlägget gäller inte längre.

1, Klicka på den här länken och logga in till ANA Milege Club. (på engelska)
ANAインターネット国際線予約サービス
Visa bifogad bild 33636

2, Så här ser ny sökningsruta ut.
Visa bifogad bild 33637

3, Det går inte längre att söka samma riktning efter varann (t ex Stockholm->Hong Kong på 1 nov och Stockholm->Hong Kong på 2 nov). Felmeddelande kommer upp då.
Visa bifogad bild 33638

4, Det går att sök med stadsnamn eller flygplatskod, men det tar lite tid när det finns flera val och man måste välja stad/flygplatsen.
Visa bifogad bild 33639

5, När du är klar med formulären, klicka på Search. Det tar ytterligare en stund innan sökningsresultatet visas.
Visa bifogad bild 33640

6, Så här ser sökningsresultatet ut. Till skillnad från tidigare versionen, visar webbsidan resultat av en dag åt gången även om man söker flera dagar/segments.
Visa bifogad bild 33641

7, Den visar fortfarande Lufthansa First class award men som tidigare, inom 14 dagar från dagens datum.
Visa bifogad bild 33642

Man kan inte söka och boka följande flygningar på ANA.
  • Air China flight mellan Beijing-Pyongyang
  • First class och Busibess class på Singapore Airlines flight som flygs med Airbus A380, Boeing 777-300ER
  • Air Macau's flightnummer med MF9xxx
  • Elite class på EVA Air
  • First class på SWISS


概要│提携航空会社特典航空券│マイルを使う│ANAマイレージクラブ

Hur långt innan flight kan man boka Swiss F för EB-poäng? Är det samma som lufthansa?
 

Dr. Miles

Expert
Hur långt innan flight kan man boka Swiss F för EB-poäng? Är det samma som lufthansa?
SWISS First class award är inte tillgänglig för andra partner flygbolags bonusprogram (möjligen till Singapore Airlines KrisFlyer) än Lufthansa Miles & More. Så om du använder SAS EuroBonus poäng får du glömma SWISS First class award.

Mer info om Star Alliance First class award med SAS EuroBonus poäng, kan du hitta i den här tråden.
Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
 

Jonas H

Medlem
Nu har jag gjort en sökning på bonusplatser nästa vår i Business t.o.r Arlanda-Los Angeles via Zürich, och då säger ANA att det finns tillgänglighet för 3 vuxna och 1 barn. När jag ringer EB så hävdar de att det är fullt. Är det EB eller ANA som det inte går att lita på?
 

agehall

Medlem
Nu har jag gjort en sökning på bonusplatser nästa vår i Business t.o.r Arlanda-Los Angeles via Zürich, och då säger ANA att det finns tillgänglighet för 3 vuxna och 1 barn. När jag ringer EB så hävdar de att det är fullt. Är det EB eller ANA som det inte går att lita på?

Rent krasst så är det EB som har rätt om det är EB-poäng du vill använda. ANA och United (saver awards) har varit en tydlig indikering på att det finns platser som alla *A-program kan använda, men samtidigt är det alltid det program du ska använda miles ifrån som styr och det *KAN* skilja.
 
Toppen