Senaste nytt

[Tips] Hitta Star Alliance award biljetter med ANA tool

RickardG

Medlem
Lufthansa har mycket riktigt married segment på många Business-awards (och i princip alla F-awards) från ARN via FRA. Det vill säga att du enbart kan välja ett specifikt anslutningsflyg och endast ser plats i vissa lägen. Det är min erfarenhet i alla fall. Via MUC verkar det lite enklare. Och det har ju som Dr Miles påpekar inget med sökmotorn (ANA/UA/AC) att göra.
Lite av min förvirring kan nog bero på att united.com hittar denna resa (i economy) medan ANA inte gör det...
 

Roger J

Medlem
Lite av min förvirring kan nog bero på att united.com hittar denna resa (i economy) medan ANA inte gör det...
Då lär det inte bero på married segments. Dock finns det ofta massa kombinationer så man kan då behöva söka segment för segment eller specificera en via. Tror många sökmotorer (inkl AC) har funktioner för att föreslå den, i scriptets mening, smartaste anslutningen.
 

RickardG

Medlem
Då lär det inte bero på married segments. Dock finns det ofta massa kombinationer så man kan då behöva söka segment för segment eller specificera en via. Tror många sökmotorer (inkl AC) har funktioner för att föreslå den, i scriptets mening, smartaste anslutningen.
Jag vill inte verka otacksam och det verkar vara lite tabu att nämna buggig och ANA i samma mening ;) men du och Dr Miles har helt rätt, segment för segment verkar vara vägen att gå.
 

palmen

Moderator
Jag vill inte verka otacksam och det verkar vara lite tabu att nämna buggig och ANA i samma mening ;) men du och Dr Miles har helt rätt, segment för segment verkar vara vägen att gå.

Orkar inte citera alla kommentarer i denna frågan.
Jag har bokat ett antal bonusresor genom att titta upp tillgänglighet sträcka för sträcka på United. Om det har funnits "Saver award" på Uniteds hemsida har Eurobonus alltid kunnat boka dessa för mig. Möjligt att det finns undantag till detta, men jag skulle helt lita på vad United visar, som jag personligen tycker är enklare än ANAs sida.
Vilka rutter som är möjliga tar jag reda på själv innan jag börjar leka runt på Uniteds hemsida. Ska jag flyga ARN-SFO med LH skulle jag göra följande sökningar
SFO-FRA
SFO-YVR + YVR-FRA
SFO-SEA + SEA-FRA
SFO-YYZ + YYZ-FRA
osv (beroende på var du vill göra mellanlandning)

Avsluta sedan med att söka följande
FRA-ARN och du får upp en väldans massa alternativ på att ta dig hem med direktflighter eller via ett stopp i Europa.
 
Last edited:

chazzie

Medlem
Jag börjar närma mig ett läge att boka en bonusresa med EuroBonus, stämmer det att jag själv får välja routing (om det finns award-platser så klart) eller kommer SAS att välja den som är bäst för dem?
 

palmen

Moderator
Jag börjar närma mig ett läge att boka en bonusresa med EuroBonus, stämmer det att jag själv får välja routing (om det finns award-platser så klart) eller kommer SAS att välja den som är bäst för dem?
Du får tala om för dom hur du vill resa segment för segment, annars är risken att de själva kommer på en bra resa åt dig ;). Ibland ser de inte tillgängligheten heller men ber man dom söka sträcka för sträcka brukar det gå
 
Toppen