Senaste nytt

[Tips] Hitta Star Alliance award biljetter med ANA tool

m96olsen

Medlem
Workarounden funkade bra tills igår men nu verkar ANA låst möjligheten till Partner Award Search?


ana2.png
 

Dr. Miles

Expert
Man kan tydligen tjäna miles på Starbucks i Japan, hur fungerar det, bara räcka fram kortet? (hjälp doktorn!)

スターバックス│グルメ│マイルを貯める│ANAマイレージクラブ
Tyvärr inget för oss som inte har fast inkomst i Japan.
När man laddar Starbucks prepaid kort med ANA affiliated kreditkort, får man 1 ANA Mileage Club mile per 100 JPY utöver den som man tjänar normalt.
När man betalar på utvalda Starbucks caféer med ANA kreditkort, får man 1 ANA Mileage Club mile per 200 JPY utöver den som man tjänar normalt.
 

Flixflex

Medlem
Jag har länge använt mig av ANA-tool men testar jag direktlänken i denna tråd så kommer jag till en felsida. Går man vägen via "ANA mileage club" kommer jag bara till slut till en sida på japanska. Är det någon annan som har problem med ANA-tool idag?
 

bnr

Medlem
Samma problem för mig. De verkar ha gjort några ändringar (effective 12 apr), läste det på någon annan ANA-sida, dock osäker på exakt hur/om det påverkat möjligheten att göra award-sökningar.
 

Dr. Miles

Expert
ANA har uppdaterat sina webbsidor hela världen förra veckan (igår?) och därför tidigare guiden som jag skrev i mitt första inlägget gäller inte längre.

1, Klicka på den här länken och logga in till ANA Milege Club. (på engelska)
ANAインターネット国際線予約サービス
Screenshot20150413_01.png


2, Så här ser ny sökningsruta ut.
Screenshot20150413_02.png


3, Det går inte längre att söka samma riktning efter varann (t ex Stockholm->Hong Kong på 1 nov och Stockholm->Hong Kong på 2 nov). Felmeddelande kommer upp då.
Screenshot20150413_03.png


4, Det går att sök med stadsnamn eller flygplatskod, men det tar lite tid när det finns flera val och man måste välja stad/flygplatsen.
Screenshot20150413_04.png


5, När du är klar med formulären, klicka på Search. Det tar ytterligare en stund innan sökningsresultatet visas.
Screenshot20150413_05.png


6, Så här ser sökningsresultatet ut. Till skillnad från tidigare versionen, visar webbsidan resultat av en dag åt gången även om man söker flera dagar/segments.
Screenshot20150413_06.png


7, Den visar fortfarande Lufthansa First class award men som tidigare, inom 14 dagar från dagens datum.
Screenshot20150413_07.png


Man kan inte söka och boka följande flygningar på ANA.
  • Air China flight mellan Beijing-Pyongyang
  • First class och Busibess class på Singapore Airlines flight som flygs med Airbus A380, Boeing 777-300ER
  • Air Macau's flightnummer med MF9xxx
  • Elite class på EVA Air
  • First class på SWISS

ANA skrev:
以下の場合は、特典航空券をご利用できません。
  • 中国国際航空の北京-平壌路線
  • シンガポール航空の一部機種(A380、B777-300ER)のスイートクラス・ファーストクラス・ビジネスクラス
  • マカオ航空の9000番台の便(※お申し込みまで進めますが、マカオ航空からの予約回答はございません。)
  • エバー航空のエリートクラス
  • スイス インターナショナル エア ラインズのファーストクラス
概要│提携航空会社特典航空券│マイルを使う│ANAマイレージクラブ
 
Last edited:
Toppen