Senaste nytt

[Tips] Hitta Star Alliance award biljetter med ANA tool

RickardG

Medlem
Nu har jag gjort en sökning på bonusplatser nästa vår i Business t.o.r Arlanda-Los Angeles via Zürich, och då säger ANA att det finns tillgänglighet för 3 vuxna och 1 barn. När jag ringer EB så hävdar de att det är fullt. Är det EB eller ANA som det inte går att lita på?
Vad säger United.com om samma resa? Ser du tillgänglighet där som saver award?
 

Charlie D

Medlem
Nu har jag gjort en sökning på bonusplatser nästa vår i Business t.o.r Arlanda-Los Angeles via Zürich, och då säger ANA att det finns tillgänglighet för 3 vuxna och 1 barn. När jag ringer EB så hävdar de att det är fullt. Är det EB eller ANA som det inte går att lita på?

Jag har haft samma problem med Swiss till USA. De visar platser på ANA-tool men Tallin säger att det inte finns några platser för EB-poäng.
 

agehall

Medlem
En sak till att tänka på med Swiss - de kör med Married Segments, så det skulle kunna vara något sådant som strular när EB söker sträcka för sträcka.
 

Charlie D

Medlem
En sak till att tänka på med Swiss - de kör med Married Segments, så det skulle kunna vara något sådant som strular när EB söker sträcka för sträcka.

Tror inte det är fallet, då det är samma visa om man/de söker sträcka för sträcka som från A till B.
 

Jonas H

Medlem
Vad säger United.com om samma resa? Ser du tillgänglighet där som saver award?
United visar tillgänglighet på Standard Award till San Franscisco men det finns inga Saver Award. Följaktligen(?) inga EB-platser och inte på någon annan partner heller, vilket alltså även var fallet med Los Angeles.
 

Jonas H

Medlem
Kollade upp några flighter på andra sträckor som skulle fungera och där det fanns tillgänglighet som Saver Award men icke, det fanns inget för EB där heller.
 
Toppen